ساخت دومین طرح "کریستال ملامین" کشور در شهرستان لردگان کلید خورد.
کد خبر: ۹۷۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ 26 June 2021

رئیس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت:در کشور تنها یک طرح تولیدی کریستال ملامین وجود دارد که این طرح در ارومیه مستقر است، اما طرح کریستال ملامین شهرستان لردگان از نظر ظرفیت تولید بسیار بالاتر از طرح کریستال ارومیه خواهد بود.
بهنام خسروی با اشاره به احداث طرح کریستال ملامین در شهرستان لردگان، افزود: طرح کریستال ملامین و طرح اوره و آمونیاک از طرح‌های جانبی صنعت پتروشیمی در این شهرستان به‌شمار می‌رود و پس از بهره‌برداری از این طرح‌ها می‌توان پارک اوره و پارک ملامین را هم در پایین دست این طرح‌ها مستقر کرد.
وی با اشاره به اینکه برای استقرار پارک اوره و آمونیاک در پایین دست صنایع پتروشیمی در شهرستان لردگان برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است، گفت: با تولیدات طرح کریستال ملامین می‌توان احداث صنایع تولید چسب، روکش ملامین، استفاده از کریستال در قوام‌بخشی کامپوزیت و صنایع وابسته دیگر را در پارک کریستال ملامین دنبال کرد، احداث پارک اوره در اولویت اول و احداث پارک کریستال ملامین در اولویت دوم قرار دارد.
رئیس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری افزود: پیش‌بینی می‌شود طرح کریستال ملامین ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری برسد، قرارداد اجرای ساخت و اجرای این طرح از صفر تا صد با پیمانکار منعقد شده است.
وی با اشاره به اینکه احداث صنایع پایین‌دستی پتروشیمی لردگان در سایر شهرستان‌های استان مقرون به صرفه نیست، گفت: این صنایع باید در مکانی احداث شوند که کمترین فاصله را با مواداولیه که در صنایع پتروشیمی تولید می‌شود، داشته باشند، زیرا عموما این طرح‌ها به‌صورت زنجیره‌ای و در قالب یک پارک مستقر می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه این شرکت در قالب قرارداد E.P.C بحث طراحی، خرید تجهیزات و اجرای طرح کریستال ملامین را در لردگان بر عهده دارد، افزود:درقالب این تفاهم‌نامه شرکت پناه پارت صنعت ظرف ۲۷ ماه به تعهدات خود عمل می‌کند.
وی گفت: تجهیزات طرح کریستال ملامین به‌صورت دست دوم از کشور چین خریداری شده و در گذشته به مدت هفت سال فعال بوده است، تجهیزات این طرح در گمرک بندرعباس در حال ترخیص بود و ظرف چند ماه آینده به پتروشیمی لردگان انتقال داده می‌شود.
نائب رییس این طرح با بیان اینکه راه‌اندازی و بهره‌برداری کامل از این طرح حدود سه سال زمان نیاز دارد، گفت: از چند ماه آینده حدود ۳۰۰ نفر در این طرح مشغول به‌کار می‌شوند و با پیشرفت فیزیکی این طرح اشتغال در این طرح به هزار و ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم خواهد رسید.
پناهی افزود: برای اجرای طرح کریستال ملامین بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد، مواد اولیه موردنیاز برای تولیدات این واحد نیز از طریق پتروشیمی لردگان تامین می‌شود، قطعا با بهره‌برداری از این طرح برای نزدیک به ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار