بارش برف شهرستان‌های اردل و کوهرنگ را در وضعیت اضطراری قرار دارد

سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش سنگین برف در شهرستان‌های اردل و کوهرنگ گفت:هم‌اینک شهرستان‌های اردل و کوهرنگ در وضعیت اضطراری بارش برف قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ 31 January 2023

خسرو کیانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بارش بسیار سنگین برف در شهرستان کوهرنگ و اردل و کند شدن عملیات برف‌روبی در گردنه‌ها و جاده‌ها وضعیت این شهرستان‌ها در حال اضطرار اعلام شده است.

کیانی به مسدود شدن گردنه‌های برف‌گیر در این شهرستان‌ها به خصوص گردنه چری و شاه‌منصوری به دلیل بارش سنگین برف و ریزش بهمن اشاره کرد و گفت:هم‌اکنون سه نفر از عوامل راهداری گرفتار بهمن شده‌اند که یک تیم راهداری و یک تیم عملیات هلال احمر به محل حادثه اعزام شد.

وی به وضعیت عبور و مرور در سایر جاده‌های استان از جمله محور لردگان به بروجن به عنوان محور ترانزیتی که به کندی و تنها با زنجیرچرخ انجام می‌شود، اشاره کرد و گفت: تردد در تمام محورهای ارتباطی استان به کندی انجام می‌شود و رانندگان و مسافران از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری به استفاده از زنجیر چرخ، استفاده از چراغ مه‌شکن و وسایل گرمایشی در وسایط تقلیه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، سامانه بارشی فعال در استان موجب بروز رعد و برق در برخی نقاط و کولاک برف در گردنه‌ها و رخداد بهمن می‌شود از همین رو توصیه می‌شود نکات ایمنی در این مدت رعایت شود

بارش‌ها به تناوب طی ساعاتی از روز پنجشنبه و اوایل جمعه با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و برای اوایل هفته آینده کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است و بخشی از راه‌های ارتباطی این استان از جمله مسیر لردگان به بروجن از مسیرهای ترانزیتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار