ظرفیت تولید پولت تخم‌گذار در سامان به ۱۶۰ هزار قطعه افزایش یافت

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سامان از افزایش ظرفیت تولید پولت تخم‌گذار در واحد مرغداری این شهرستان به ۱۶۰ هزار قطعه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲ 29 May 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الله رئیسی ۹ خردادماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، با اعلام رضایت از روند جوجه‌ریزی در سال‌جاری در مرغداری مستقر در این شهرستان، اظهار کرد: طبق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و برنامه‌های مدون، جوجه‌ریزی در حوزه مرغ تخمگذار با قوت و جدیت با نظارت شبکه دامپزشکی در شهرستان در حال انجام است و از ۱۲۰ هزار قطعه به ۱۶۰ هزار قطعه افزایش یافت.

وی افزود: در پرورش پولت تخمگذار، جوجه‌های یک‌روزه تخمگذار تا سن سه ماهگی نگهداری و پرورش داده می‌شوند. مرغ‌های مذکور سپس به سالن‌های پرورش تخمگذار انتقال یافته و پس از گذشت ۲ تا ۲.۵ ماه شروع به تخمگذاری می‌کنند.

رئیسی در پایان گفت: مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به دلیل قابلیت خطر احتمالی سرایت آن به انسان و همچنین خسارت‌های گسترده در صنعت طیور و مرغداری‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است که با تلاش کارشناسان شبکه دامپزشکی سامان و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون مورد خاصی از بیماری مشاهده نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار