اندیشه و سیره امام(ره) باید برای نسل جوان بازبینی و بازگویی شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه اندیشه و سیره امام (ره) باید برای همگان به‌ویژه نسل جوان بازبینی و بازگویی شود، گفت: بسیاری از ما رفاه و امنیت امروز را مرهون زحمات امام (ره) و شهدا هستیم، گاه نسبت به توجه به اندیشه‌های ایشان غفلت و ابعاد مختلف شخصیت ایشان را فراموش می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵ 29 May 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، موسی انصاری ۹ خردادماه در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خردادماه با تسلیت شهادت جانسوز رئیس‌جمهور محبوب آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش و با اشاره به اینکه شخصیت بی‌نظیر امام راحل (ره) منشأ برکات فراوانی بوده است، اظهار کرد: شهدای والامقام که جایگاه والایی نزد خداوند دارند خودشان را مرید امام (ره) می‌دانستند و اگر ایشان نبود، اسلام و انقلاب اسلامی در منطقه و جهان عزت و اقتدار امروز را نمی‌یافت.

وی با بیان اینکه اندیشه و سیره امام (ره) باید برای همگان به‌ویژه نسل جوان بازبینی و بازگو شود، ادامه داد: بسیاری از ما رفاه و امنیت امروز را مرهون زحمات امام (ره) و شهدا هستیم، گاه نسبت به توجه به اندیشه‌های ایشان غفلت و ابعاد مختلف شخصیت ایشان را فراموش می‌کنیم.

انصاری تصریح کرد: سالروز ارتحال امام (ره) فرصتی دوباره برای تجدید پیمان با گفتمان و آرمان‌های ایشان است و جا دارد با مسیری که ایشان برای ما ترسیم کرد بیش از پیش آشنا شویم. ایشان در زمانی پا به عرصه نهادند که جهان تحت سلطه غرب و شرق بود، اما آرمان حکومت اسلامی با شعار «نه شرقی و نه غربی» را دنبال کردند که توانستند با راهبری هوشمندانه و مدبرانه، فرهنگ انقلاب اسلامی را نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان اشاعه دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ۱۴ خردادماه و گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در استان، افزود: مراسم محوری بزرگداشت این روز در مرکز استان در روز ۱۳ خردادماه ساعت ۱۰ صبح در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین آقاجان‌پور، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح سخنران این برنامه خواهد بود.

انصاری اضافه کرد: نظیر این مراسم در مراکز شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداری‌ها و در بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های استان برگزار می‌شود و سراسر استان صحنه برپایی ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال امام (ره) خواهد بود.

وی با تصریح اینکه در روز‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ خرداد بسیاری از نقاط استان میزبان برنامه‌های بزرگداشت رحلت امام و قیام ۱۵ خرداد و نیز گرامیداشت یاد شهدای خدمت به‌ویژه سیدالشهدای خدمت آیت‌الله رئیسی خواهند بود بود، توضیح داد: ایشان ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند، زیرا در این روز، فاجعه غمباری در تقویم ایران رقم خورد و جمعی از مدافعان ارزش‌های اسلامی و پیروان مکتب امام خمینی (ره) مظلومانه شهید شدند.

انصاری در پایان برخی انتظارات از اعضای ستاد بزرگداشت برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خردادماه را یادآور شد و گفت: ترسیم، تبلیغ و بازخوانی سیره و اندیشه امام (ره) در برنامه‌های بزرگداشت، بازخوانی ابعاد قیام ۱۵ خرداد و پیوند مردم و روحانیت، برگزاری برنامه‌های بزرگداشت در نمازخانه‌های ادارات، فضاسازی تبلیغی و تبلیغات شهری و روستایی، تولید برنامه‌های قوی محتوایی از سوی رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما با محوریت تبیین خدمات شهدای خدمت از جمله این انتظارات است که شرح وظایف هر دستگاه نیز مشخص شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار