معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر در حوزه بهداشت ۳۰۸ خانه بهداشت فعال، ۹۴ پایگاه سلامت، ۱۳۱ مرکز خدمات جامع سلامت و ۲۴ مرکز شبانه‌روزی وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰ 21 April 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، علی‌ضامن صالحی‌فرد دوم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: بحث سلامت خانواده و جوانی جمعیت دو موضوع و برنامه دولت است، آنچه مقام معظم رهبری را نگران کرده بحث جمعیت کشور است و پنجره جمعیتی به گونه‌ای است که جمعیت کشور به سمت جمعیت سالخورده پیش می‌رود.

صالحی‌فرد همچنین از برگزاری جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری با هدف و محوریت جوانی جمعیت در ۳۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

در ادامه علی مختاری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به تحت پوشش بودن یک میلیون و ۱۴ هزار نفر جمعیت در استان و وجود ۱۲ بیمارستان، اظهار کرد: از این تعداد یک بیمارستان تامین اجتماعی، یک بیمارستان خصوصی و ۱۰ بیمارستان زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی هستند که مجموعا ۱۷۹۶ تخت فعال شامل ۱۵۵۷ تخت دانشگاهی، ۲۳۹ تخت غیر دانشگاهی وجود دارد، همچنین ۱۰۱ تخت ICU، ۵۳ تخت NICU و ۵۲ تخت CCU مشغول به خدمات‌رسانی هستند.

وی راه‌اندازی تنها بخش پیوند کبد غرب کشور، راه‌اندازی مرکز ناباروری سطح ۲ لردگان، راه‌اندازی پنج دستگاه MRI در بیمارستان‌های کاشانی شهرکرد، هاجر شهرکرد، بروجن، لردگان و فارسان و ارتقا از یک دستگاه به ۶ دستگاه، تحت پوشش قرار گرفتن همه زوجین نابارور زیرنظر بیمه، راه‌اندازی بخش لیزیک چشم بیمارستان کاشانی شهرکرد، راه‌اندازی بخش تراکم استخوان در کلینیک امام علی شهرکرد و خریداری دستگاه‌های رادیوتراپی، سیتی آنژیوگرافی، اسپکت سیتی از جمله اقدامات و عملکرد این معاونت در سال گذشته مطرح کرد.

مختاری اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاران برای اولین بار در کشور و در چهارمحال و بختیاری، جذب ۱۸۷ پزشک متخصص و ۲۳ پزشک عمومی در استان و در قالب طرح را از جمله اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و گفت: یکی دیگر از اتفاقات تجهیز آزمایشگاه مرجع درمان در بیمارستان هاجر شهرکرد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزایش جذب پزشکان متخصص و ماندگاری نیروی متخصص، راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک و تالاسمی دانشگاه، افزایش جذب میزان مشارکت خیرین، توسعه درمان ناباروری در مرکز استان و شهرستان‌های اطراف، ارتقای گردشگری سلامت، راه‌اندازی پزشکی از راه دور برای مناطق دوردست به منظور دسترسی به متخصصان خاص یا فوق تخصص‌ها از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های سال جاری معاونت درمان برشمرد.

در ادامه رضا محمدی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ارائه خدمات و وجود ۱۳۱ داروخانه سرپایی، ۱۰ داروخانه بیمارستانی در استان خبر داد و گفت: امید است در بحث دارو بتوان دارو‌های بیماران بستری و بیماران خاص را فراهم کنیم، گرچه کمبود‌ها پیگیری می‌شوند.

به گفته وی، از آذرماه سال گذشته ارز ترجیحی برای شیرخشک حذف و فروش به قیمت آزاد ارائه می‌شود، البته در حال حاضر شیرخشک به اندازه کافی در داروخانه‌ها موجود است و در صورت بروز مشکل مردم از طریق شماره ۱۹۰ می‌توانند راهنمایی‌های لازم را اخذ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار