استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به کشت محصولات گلخانه‌ای در شهرک‌های کشاورزی باید زمینه فروش در بازارهای استانی، کشوری و صادرات برای محصولات تولیدی استان فراهم شود.
کد خبر: ۱۹۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 16 March 2016
قاسم سلیمانی ظهر امروز در جلسه گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی با اشاره به ضروریات تشکیل شهرک کشاورزی در استان اظهار داشت: تشکیل و راه‌اندازی این شهرک یکی از ضروریات بوده چرا که کشاورزی و صنایع وابسته به آن عملکرد استان در حوزه کشاورزی را نشان می‌دهد.

وی با بین اینکه سال‌های گذشته فعالیت‌های خوبی در حوزه شیلات شده است افزود: در راستای توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی باید زیرساخت‌ها فراهم شود چرا که استان ما از ظرفیت خوبی در حوزه شکاورزی برخوردار است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محصولات تولیدی در مجمتع‌ها و شهرک کشاورزی باید براساس نیاز تولید شود بیان کرد: تولیدکنندگان و کشاورزان قبل از کشت محصولات باید نیاز بازار را مدنظر قرار دهند که بتوانند نیاز بازار استان را تأمین و مابقی آن را صادر کنند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر از بازار فروش محصولات مغفول بمانیم با مشکل اجتماعی مواجه می‌شویم و هزینه‌ و سرمایه تولید کنندگان به هدر می‌رود.

وی با بیان اینکه استان رتبه‌های بالایی در بخش تولید محصولات باغی را دارد گفت: استان پتانسیل خوبی در تولید محصولات باغی دارد اما در بسته‌بندی و بازاریابی هنوز با مشکل مواجه است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری می‌تواند در حوزه صنایع فراوردهای باغی، صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و شیلات شهرک راه‌اندازی و از ظرفیت موجود استفاده کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه با متخلفانی که زمین‌های دامداری را تغییر کاربری داده‌اند برخورد شود، ادامه داد: دامدارنی که تاکنون دام‌های خود را به مجتمع‌های موجود انتقال نداده‌اند و افرادی که زمین‌های دامداری را تغییر کاربری داده‌اند متخلف هستند و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت دیون بخش‌های خدمات رسان در حوزه کشاورزی بیان کرد: در صورت توافقات بین شرکت برق، گاز و آب و فاضلاب استان دیون بخش‌های خدمات رسان در حوزه کشاورزی به صورت اقساط پرداخت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار