نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد:ایران امن ترین کشور در منطقه است و این یک سرمایه برای کشور است.
کد خبر: ۲۵۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 09 July 2016

حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، افزود: در حالی که دشمن با راه اندازی جنگ در منطقه قصد مخدوش کردن انقلاب اسلامی ایران و ناامن سازی کشور را دارد اما با هوشیاری نیروهای امنیتی تاکنون به هدف شوم خود دست پیدا نکرده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: دشمن تلاش دارد تا با نفوذ در ایران و ایجاد اقدامات تروریستی کشور را ناامن کند در حالی که با هوشمندی نیروهای امنیتی این هدف شوم دشمن هیچگاه محقق نشده است.

وی با بیان اینکه ایران امن ترین کشور منطقه است، گفت: باید شکرگذار این نعمت بزگ باشیم و با فرمانبرداری از خدا و دوری از معصیت شکر این نعمت را به جا آورد.

نکونام در ادامه با تاکید بر حفظ عفاف و حجاب در جامعه، تصریح کرد: 21 تیرماه با عنوان روز عفاف و حجاب در کشو نامگذاری شده و ضروری است تا از این فرصت برای تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بهره گیری شود.

امام جمعه شهرکرد افزود: ظلم بزرگی که نسبت به زن صورت گرفته این است که رهایی زن از حجاب را مایه کرامت وی می دانند در حالی که باید در راهپیمایی روز 21 تیرماه به جهانیان ثابت کنیم که کرامت انسانی زن با رعایت حجاب حفظ می شود.

نکونام با گرامیداشت 25 تیرماه روز بهزیستی، اظهار کرد: بسیاری از افراد نیازمندی وجود دارد که تحت پوشش بهزیستی نیستند و همچنین افرادی که هم اکنون از خدمات بهزیستی بهره مند هستند نیازهای بیشتری دارند که تامین نمی شود از این رو می طلبد تا مردم خیر و توانمند این نهاد را در خدمات رسانی به مردم یاری دهند.

وی همچنین به روز 20 تیرماه روز جهانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در حالی که نگاه های متفاوتی به مبحث جمعیت وجود دارد اماباید دقت کرد که دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت را سرلوحه برنامه ها قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در چارمحال و بختیاری به 18 تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان اشاره و خاطرنشان کرد: هنر مومن این است که بتواند متناسب با مخاطب خود رفتار کند و به ویژه در نحوه رفتار و گفتار خود با کودکان رعایت سن آن را بکند.

نکونام همچنین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به آیه 80 سوره توبه اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در آیه 80 سوره توبه بر این موضوع تاکید کرده که فتنه گران به خاطر کفر و نفاقشان قابل بخشش نیستند و لیاقت بهشت را ندارند.

وی تاکید کرد: از همین رو وقتی خداوند فتنه گران را نمی بخشد بندگان خدا نیز نباید آنها را ببخشند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار