به گزارش تابناک شهرکرد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 50 حلقه چاه غیرمجاز در استان از مدار برداشت ،خارج شد
کد خبر: ۳۱۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 17 October 2016

کورش نادری گفت: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته مقرر شده است تا پایان امسال 235 چاه غیرمجاز دیگر نیز در استان از مدار خارج شود.

وی، با اشاره به ممنوعه شدن هشت دشت استان بر اثر هشت سال متوالی خشکسالی، تصریح کرد: طی این سالها 60 درصد قنات های استان خشک شد و سفره های آب زیرزمینی با افت 25 متری همراه شد به همین دلیل مسدود کردن چاه های غیرمجاز با جدیت باید پیگیری شود.

نادری خاطرنشان کرد: مسدود کردن چاه های غیرمجاز گام مهمی در راستای جلوگیری از برداشت بی رویه آب های زیرزمینی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری همچنین از نصب کنتورهای هوشمند در سه منطقه استان در ماه های آینده خبر داد و گفت: طبق ماده 12 قانون توزیع عادلانه آب، باید وسایل اندازه گیری و کنتورهای هوشمند بر روی چاه های مجاز و منابع آبی نصب شود تا از این طریق مقدار آب استحصالی از چاه ها مشخص شود.

3 هزار و 431 حلقه چاه دارای پروانه بهره برداری در چهارمحال و بختیاری حفر شده که از این تعداد 2 هزار و 823 حلقه تامین کننده آب مورد نیاز بخش کشاورزی، 387 حلقه تامین کننده آب بخش صنعت، 146 حلقه تامین کننده آب شرب و بهداشت شهری و 75 حلقه تامین کننده آب شرب و بهداشت روستایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار