مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال وبختیاری از افزایش 37.7درصدی کتابخانه های عمومی استان در دولت یازدهم خبر داد.
کد خبر: ۳۲۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 14 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، فرهاد خلیل مقدم در آیین تجلیل از مقام کتابدار و فرهنگیاران کتاب و رونمایی از کتاب 'چوبی آواز' افزود: هم اینک در استان 63 کتابخانه عمومی در استان فعال است که از این تعداد 50 کتابخانه نهادی و 13 کتابخانه مشارکتی است.
وی گفت: در دولت یازدهم 13 باب کتابخانه جدید در استان راه اندازی شده است.
به گفته وی، قبل از دولت یازدهم 22هزار و 20 مترمربع فضای کتابخانه ای در استان وجود داشت که این میزان هم اینک به 25 هزار و 958 مترمربع افزایش یافته است.
خلیل مقدم، فرسودگی فضای فیزیکی کتابخانه ها را از جمله مشکلات کتابخانه ها عنوان کرد و گفت: در این دولت 37 درصد فضای فیزیکی کتابخانه ها بازسازی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین از برگزاری جشنواره روستای دوستدار کتاب در استان خبر داد و گفت: در این جشنواره روستاهای فعال در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تقدیر خواهند شد.
جواد کارگران افزود: سال گذشته شهرکرد به عنوان یکی از 10 شهر پایتخت کتاب معرفی و نشان یونسکو در بحث ترویج کتاب و کتابخوانی را دریافت کرد.
وی به برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی، نگارش و چاپ کتاب، برپایی نمایشگاه های کتاب با حضور ناشران کشوری، اختصاص یارانه کتاب به کتاب فروشی ها، برپایی نمایشگاه قرآن و رسانه های دیجیتال به عنوان برنامه های مهم در حوزه کتاب و کتابخوانی استان اشاره کرد.
کارگران گفت: سال گذشته 90 عنوان کتاب توسط نویسندگان استان تولید شد که بیش از 180هزار جلد کتاب به چاپ رسید.
همزمان با هفته کتاب، کتابدار و کتابخوانی از ناشران برتر، کتابداران برتر و اصحاب رسانه برتر در حوزه تریج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان چهارمحال وبختیاری تقدیر شد.
در این آیین از کتاب شعر بختیاری با عنوان 'چوپی آواز' نوشته مرید محمدی رونمایی شد.
این کتاب از انتشارات مرید و در سال 1395به چاپ رسیده است در این کتاب سرودهای نویسنده به زبان و گویش محلی و زبان فارسی نگاشته شده است.
24 آذرماه به عنوان هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار