معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری گفت: سطح ایستابی در دشت های استان به طور میانگین با افت 11 متری مواجه است.
کد خبر: ۳۳۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷ 24 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، فتح الله صابرپور با اشاره به ممنوعه شدن هشت از 11 دشت استان افزود: بیشترین تغییر تجمع سطح ایستابی در دشت های استان مربوط به دشت جوانمردی با افت 24 متری است.
وی ادامه داد: همچنین تغییر تجمعی سطح استابی دشت جمال با افت 21 متری و دشت سفیددشت با افت 20 متری مواجه است.
صابرپور تصریح کرد: در دیگر دشت ها به ترتیب شهرکرد با افت 15 متری، کیار با افت 13 متری و دشت لردگان با افت 11 متری روبروست.
به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری، دشت شلمزار، بروجن، فرادنبه، فارسان و جونقان نیز با افت کمتر از پنج متر مواجه بوده و چنانچه تغذیه نشود به دشت های ممنوعه تبدیل می شود.
صابرپور خاطرنشان کرد: در پی تداوم پدیده خشکسالی و افت منابع آبی سفره های زیرزمینی، امکان برداشت آب ازچاه های مجاز این استان 30 درصد کاهش یافته است.
هم اکنون بیش از 90 درصد آب مصرفی در این استان از آب های زیرزمینی تامین می شود که اگر بتوان این میزان برداشت را با اصلاح الگوی مصرف مدیریت کرد، می توان مانع از تشدید افت سفره های آب زیرزمینی و فرونشست زمین می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار