همزمان با سالروز شهادت شمس الشموس حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام آیین های ویژه عزاداری مردم چهارمحال و بختیاری شامگاه سه شنبه و روز چهارشنبه با وجود سرما و برودت هوا برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 01 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، مردم چهارمحال و بختیاری در بامداد آخرین روز ماه صفر در مناطق شهری و روستایی با وجود سردی هوا با راه اندازی دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در غم عزای رضای آل محمد علیه السلام اشک ماتم ریختند.
همچنین در مرکز استان دسته های عزاداری با تجمع در مقابل حرم امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون ذکر مصیبت خواندند و با اقامه دعای زیارت امام هشتم و خطبه خوانی حضرت رضا(ع)،به سوگواری در غم امام رئوف پرداختند.
عزاداری شهادت امام رضا(ع) با حضور خیل مشتاقان و شیفتگان کوی دوست با قرائت زیارتنامه امام رضا(ع) در مساجد و تکایای سراسراستان و مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد با حضور عزاداران برگزار شد.
پرچم های سیاه به نشانه عزا به اهتزاز درآمد و خیمه های عزاداری در سوگ امام هشتم در جایی جایی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری برپا و بانگ عزا از مساجد استان پخش شد.
مجالس سخنرانی و سوگواری امام مهربانی حضرت رضا (ع) با حضور خیل عزاداران در همه اماکن مذهبی برپا شد.
آیین آخرین روز صفر که مصادف با شهادت امام رئوف حضرت امام رضا علیه الاسلام بود، با حضور بیش از یک هزار هیات عزاداری و گروه های تعزیه برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار