مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: اجرای طرح غربالگری اوتیسم از روز شنبه سیزدهم آذرماه همزمان با روز جهانی معلولان در استان آغاز شد.
کد خبر: ۳۳۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ 03 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، محمد میرزایی افزود: این طرح با هدف کاهش معلولیت برای کودکان یک تا 6سال استان از طریق تست و آزمون اجرا می شود.
به گفته وی، در طرح غربالگری اوتیسم کودکانی که از طریق آزمون، مشکوک به اوتیسم شناخته می‎شود، برای تشخیص نهایی و همچنین آغاز اجرای طرح های درمان به متخصصان ارجاع و پس از تائید قطعی بیماری به مراکز درمانی و توانبخشی معرفی می کنند.
وی افزود: هم اینک یک مرکز تخصصی اوتیسم با ظرفیت پذیرش 60 بیمار مبتلا به اوتیسم در استان فعال است که در این مرکز خدمات گفتار درمانی، کار درمانی و مشاوره به بیماران ارائه می‌ شود.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه شناسایی کودکان مبتلا به اوتیسم یک طرح نوپاست افزود: تاکنون 250 کودک مبتلا به اوتیسم در استان شناسایی شده است.
میرزایی افزود: طرح غربالگری کودکان اوتیسم سال گذشته بین کودکان با اولویت گروه سنی سنی 36-18 ماهه در استان اجرا شد.
اوتیسم نوعی بیماری اختلال ذهنی است که کودکان دچار مشکلاتی از جمله واکنش به رنگ‌ها، موقعیت‌ها، صداها، تغییرات محیطی، انزوا و عدم ارتباط با پیرامون خود می‌شوند.
بیماری اوتیسم (درخودماندگی Autism) از بیماری هایی است که در اوایل دوره کودکی (معمولا قبل از 3 سالگی) ظاهر می شود.
هرچند علایم و شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است، اما همه انواع اوتیسم برتوانایی برقراری ارتباط با دیگران توسط کودک، تاثیر می گذارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار