در پی نشت نفت به رودخانه سرخون؛
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از تشدید کنترل و نظارت بر سیستم توزیع ماهیان سردابی (قزل آلا) در شهرستان های این استان در پی نشت نفت خام به رودخانه «سرخون» خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 04 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، دکتر محمد اسدی از تشکیل اکیپ های نظارتی دامپزشکی به مناطق پرورش ماهی سردابی شهرستان های اردل، لردگان، کوهرنگ و کیار خبر داد و افزود: در پی بارش باران و رانش زمین و شکسته شدن لوله انتقال نفت خوزستان به پالایشگاه اصفهان و نشت نفت به سرچشمه رودخانه 'سرخون' برخی مزارع پرورش ماهی به نفت خام آلوده شد.
وی اظهار کرد: با آلودگی این رودخانه، محصولات آبزی در مسیر رودخانه غیرقابل مصرف شده و وارد کردن این محصولات در چرخه مصرف نیز ممنوع است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شروع برآورد تلفات محصولات تولیدی مزارع پرورش ماهی در مسیر نشت نفت در بستر رودخانه سرخون تصریح کرد: مصرف ماهیان زنده در مسیر این رودخانه برای سلامتی انسان نیز مضر است.
اسدی، سیلابی شدن برخی مزارع پرورش ماهی در شهرستان های کوهرنگ، لردگان و کیار در پی بارندگی های اخیر را یادآور شد و گفت: طبق گزارش ها، طغیان رودخانه در مناطق یاد شده موجب فرار ماهیان و تلف شدن آنها در زمین های کشاورزی شده که مصرف آنها در سبدغذایی انسان برای سلامتی مضر است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه توزیع ماهی خارج از سیستم نظارت دامپزشکی توسط افراد سودجو مراتب را به اداره دامپزشکی و بهداشت و درمان محل گزارش کنند.
در پی بارندگی های اخیر و رانش زمین در منطقه 'گندمکار' بخش میانکوه شهرستان اردل در استان چهارمحال و بختیاری، خط انتقال نفت خام در بستر رودخانه سرخون شکست که با تلاش کارشناسان هم اینک نشت نفت به داخل رودخانه مهار شده و تلاش برای ترمیم بخش آسیب دیده خط انتقال همچنان ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار