مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای طرح احیای دشت شهرکرد به عنوان یکی از مهمترین کانون های ریزگردهای داخلی خبر داد.
کد خبر: ۳۵۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ 28 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، شهرام احمدی در جلسه کارگروه مقابله با گرد و غبار و آلودگی هوای استان افزود: این طرح با همگرایی دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری، امور آب، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست و معاونت عمرانی استانداری اجرا می شود.
وی اظهار کرد: در طرح مقابله با ریزگردها در دشت شهرکرد برنامه ای برای استفاده از پساب تصفیه خانه برای ایجاد فضای سبز، جمع آوری و پخش سیلاب به منظور حفظ پوشش گیاهی در این دشت و استفاده از خطوط لوله انتقال کوهرنگ به شهرکرد در زمان کدورت و نگهداشت آب در محل های بحرانی دشت تصویب و اجرایی شد.
احمدی با اشاره به اقدامات کنترلی چرای دام در دشت های استان که مستعد بروز گرد و غبار است، افزود:به منظور پوشش گیاهی در دشت های بحرانی استان تشدید برخورد با افراد فاقد پروانه چرای دام به خصوص افراد غیر بومی که اهداف سودجویانه دارند، در دستور کار منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال وبختیاری گفت: هم اینک برنامه جامع در خصوص اقدامات لازم برای کنترل کوچ زود هنگام دامداران و خروج دیر موقع آنان و همچنین انتظارات سایر دستگاه ها برای همکاری در تحقق موضوع رعایت زمان مناسب کوچ عشایری استان در دست تدوین است.
به گفته وی به منظور اهمیت نگهداشت آب در دشت شهرکرد استفاده از توان دانشگاه ها و دستگاه های علمی و تحقیقاتی به منظور طراحی نمونه داخلی دستگاهی که بتواند چاله های مناسب آبخیزداری را در دشت ایجاد کندف در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده که نتایج تحقیقات طی یک ماه آینده به کارگروه ارائه شود.
در سال جاری بیش از 38 روز هوای استان چهارمحال وبختیاری در مرز هشدار و 2 روز در حالت بحران بوده است.
هم اکنون دشت شهرکرد، خانمیرزا، سفید دشت به عنوان مراکز گرد و غبار داخلی در استان تبدیل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار