تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم ترویج نماز در فضای مجازی، گفت: تبلیغ و اشاعه فرهنگ نورانی نماز در فضای مجازی عبادت است.
کد خبر: ۳۸۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 21 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌ ‎ الاسلام محمد کریمی در خصوص تاثیر نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: در حال حاضر فضای مجازی را باید از تهدید به فرصت تبدیل کرد که لازم است از این ظرفیت به منظور ترویج نماز میان نوجوانان و جوانان استفاده شود.
وی افزود: طبق فرموده قرآن کریم نماز انسان را از فحشا و منکرات دور نگه می‌دارد، جوانان ولایی مومن و متعهد باید برای همه هجمه‌های دشمن راه مقابله را فراهم کنند.
کریمی تاکید کرد: در هم کوبنده‌ترین ابزار در این فضا برای منکراتی که دشمن در حال برنامه‌ریزی آن است، تنها نماز است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یکی از موثر‌ترین راه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ترویج نماز است، گفت: باید بتوانیم نماز را در فضای مجازی هم گسترش داده و با بیان احکام اسرار و خاطرات ناب بزرگان و شهدا این فضای غبار آلود را به نور نماز روشنایی بخشیم
کریمی تصریح کرد: هرکس در توان خود باید مروج نماز در فضای مجازی باشد که در این راستا ستاد اقامه نماز جشنواره نماز در فضای مجازی را برگزار می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در راستای گرایش اقشار مختلف مردم به نماز نشت‌های تخصصی ویژه دانش آموزان و دانشجویان برگزار می‌شود، اظهار کرد: جشن‌های تکلیف دانش‌آموزان و نشست‌های تخصصی به منظور آموزش نماز و ماهیت آن برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود .
وی با اشاره به اهمیت نقش خانواده‌ها در گرایش نوجوانان و جوانان به نماز، گفت: در سطوح مختلف مدارس و دانشگاه‌ها   آموزش خانواده‌ها در خصوص برخورد با مسائل حوزه نماز و نحوه انتقال مفاهیم نماز به فرزندان در جامعه انجام می‌شود .
وی تصریح کرد: در مهدهای کودک دوره‌های آموزشی (طرح نیک)برای مدیران درخصوص آداب و اسرار نماز برای انتقال مفاهیم نماز به کودکان انجام می‌شود که خوشبختانه با استقبال خوب مدیران مهدهای کودک همراه بود
کریمی خاطرنشان کرد: طرح سلامت معنوی در بیمارستان‌های کاشانی شهرکرد و فرخشهر ویژه پرستاران در خصوص آموزش بیماران برگزار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار