تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای چهارمحال وبختیاری از آغاز اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار در استان خبر داد و گفت: امسال سهمیه استان برای اجرای این طرح 700نفر است.
کد خبر: ۴۳۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 12 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- محمود تقی پور افزود: طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار و کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار، افزایش اعتماد به نفس برای ورود به عرصه کار و آشناسازی جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با محیط واقعی کار اجرا می شود.

به گفته وی، در این طرح کارآموزان علاوه بر دریافت آموزش های مهارتی در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی که مشغول فعالیت شدند، به طور مستقیم نیز در فرآیند تولید فعالیت می کنند.

وی اظهار کرد: در این طرح سن مهارت آموز حداقل 15 سال، دارای تابعیت ایرانی و توانایی لازم متناسب با آموزش مورد نظر بوده و از کارکنان فعلی کارگاه نیز نباشد تا بتواند از مزیت های این طرح از جمله بیمه مسوولیت بدنی بهره مند شود.

تقی پور افزود: حداکثر زمان آموزش در طرح کارآموزی در محیط واقعی کار، یکسال در نظر گرفته شده و نباید کمتر از 80 ساعت کاری باشد.

هم اینک یکهزار و 127 واحد صنعتی و بیش از 30 واحد صنفی و بیش از سه هزار شرکت تعاونی در بخش های مختلف در استان چهارمحال وبختیاری فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار