تابناک چهارمحال وبختیاری- سال‌هاست که جمعیت هم استانی های چهارمحال و بختیاری مقیم مرکز برنامه ای منظم برای دعوت از هم استانی هایی دارد که به دور از زادگاهشان در پایتخت زندگی می کنند ، تا هم آیین اطعام و افطاری را زنده نگه دارند و هم مجالی برای تازه شدن دیدار های غیر رسمی فراهم کند.
کد خبر: ۴۴۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 13 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- جمعیت هم استانی های چهار محال و بختیاری مقیم مرکز رمضان امسال هم از این قاعده مستثنی نبود. غروب یکشنبه ماه صیام ،مسجد قمر بنی هاشم(ع) چهره های نام آشنای زیادی از این استان را به خود دید . اگر چه برخی سلایق سیاسی متفاوت دارند، اما در آنجا بدون مرزبندی و خط کشی های رایج سیاسی ، همه حول یک نقطه مشترک به عشق دیدن همشهریان و هم ولایتی های خود دور هم جمع شدند تا این نمادی باشد بر محوریت و انسجام آنها که در کنار هم بتوانند گرهی از مشکلات بگشایند.

رسم افطاری جمعیت هم استانی های مقیم پایتخت طی ۱۱ سال گذشته بستر اتفاقات مبارکی بوده تا جایی که پیشنهاد و پیگیری برای داشتن مکانی واحد در تهران از دل مراسم افطار سال ۹۰ بیرون آمد و رنگ و بوی عملیاتی به خود گرفت و از همان جا مدیران هم استانی یکدل و یک صدا پیگیر قطعه زمینی با موقعیت و مساحت مناسب شدند و امروز شاهد ساخت مسجدی با ۴۷۵۰ متر زیر بنا در هفت طبقه در تهران هستیم.

همچنین این دومین مراسم رسمی بعد از دیدار نوروزی جمعیت هم استانی ها بود که در مسجد قمر بنی هاشم (ع) که به نوعی به مردم شریف استان چهارمحال و بختیاری در تهران تعلق دارد ،برگزار می شود.

دیوار چینی اطراف طبقات مسجد که با بنرهای منقش به اسماء الحسنی پوشیده شده بود خود نمایی می کرد و حکایت از فعال بودن پروژه و تلاش برای پیشرفت آن داشت.

روزه داران با شنیدن صدای اذان در طبقه همکف نماز جماعت مغرب و عشاء را به امامت حجت الاسلام حسین توسلی امام جمعه شهرستان پردیس اقامه کردند و پس از آن در طبقه اول گرد میزهایی که به موازات هم چینش شده بود، افطار کردند. فضای معنوی و زیبایی حاکم بود ،به خصوص وقتی بدانی در خانه خودت هستی و میهمان و میزبان یکی است و این اتفاق پس از سالها انتظار محقق می شود .

پیش بینی جمعیت برای حضور هم استانی ها حدود ۵۰۰ نفر بود ،اما صفا و صمیمت مردمان این خطه بیش از ۶۰۰ نفر را در کنار سفره احسان جای داد تا روزه شان را با هم افطار کنند.

نادر ریاحی سامانی رییس هیئت مدیره جمعیت هم استانی های مقیم مرکز طی سخنانی کوتاه ضمن خیر مقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این مراسم گفت:خدا را شاکریم یکی از آرزوهای دیرینه تحقق یافت و بالاخره دوستان در این مکان مقدس گرد هم آمدند و امیدواریم این محل، منشاء خیر و برکت بوده و همواره برای نسل های بعدی و مردم محل مفید باشد.

در ادامه نیز سردار غلامعلی حیدری عضو هیأت امنای مسجد قمر بنی هاشم(ع) با بیان تاریخچه ای از تلاش های انجام پذیرفته در سال های گذشته جهت مکان یابی مسجد تاکیدکرد: باید برنامه های فرهنگی و مذهبی مختلفی را در این مکان برگزار کنیم که موجب وحدت و خدمات خیر به هم استانی هایمان گردد.

در پایان این ضیافت ،میهمانان با گعده های چند نفره در کنار هم گرم گپ و گفت شدند . انگار پس از مدتها در دیار غربت همدیگر را پیدا کرده اند؛ مردمانی که هر کجا باشند ،دلشان برای شهر و دیارشان می تپد و برای حال و هوای روزهای خوش زندگی در موطنشان دلتنگ می شوند و فراموش نمی کنند هرچند چهارمحال و بختیاری "پایتخت" نیست، اما مرکز ثقل دلهای مردمان مهربان ، نجیب و دوست داشتنی است.

به امید آنکه با همت بلند و کمک خیرین و هم استانی ها هر چه زودتر شاهد اتمام این پروژه عظیم و خیرخواهانه باشیم. در این راستا شماره حساب ۲۴۸۱۰۰۱۱۱۰۱۱۱۹۱ نزد بانک پاسارگاد شعبه بلوار مرزداران بنام هیات امنای مسجد قمر بنی هاشم (ع) برای در یافت کمکها و مساعدتهای هم استانیها و خیرین و نیکوکاران گرانقدر در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار