تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از پیش‌بینی اصلاح و احیاء باغات در بیش از دو هزار هکتار از باغات چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۴۴۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 18 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی اظهار کرد: یکی ازشاخص‌های سازمان جهاد کشاورزی در اقتصاد مقاومتی افزایش تولید محصولات باغی بوده که منوط به اصلاح، احیا و توسعه باغات است .

وی با اشاره به اینکه به‌ دلیل خشکی‌های اخیر، حمله آفات، بیماری‌ها و ضعف درختان، اصلاح، احیا، حذف و جایگزینی باغات از اولویت‌های کاری است، افزود: تقسیم باغات استان به باغات درجه یک، دو و سه بوده که حذف باغات درجه سه بر اساس اقدامات اصلاح و احیا باغات درجه دو انجام می‌شود.

شیرانی گفت: با حذف درختان و باغات درجه سه، مجدداً با احیا کشت نهال‌های جدید،اصلاح شده و پربار عملیات هرس، حذف و جایگزینی درختان فرسوده بر اساس تغذیه، افزایش ماده آلی خاک، سیستم آبیاری و مدیریت کشت باغ در باغات درجه دو انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های سامان و بن بیشترین سطح باغات درجه دو را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: با توجه به قطع شدن اعتبارات ملی و تسهیلات بانکی برای اطلاع و جایگزینی باغات، اصلاح و جایگزینی از طریق اعتبارات محدود استانی در حال انجام است .

شیرانی گفت: تبدیل سیستم آبیاری باغات از روش‌های سنتی و غرقابی به سیستم‌های قطره‌ای و کم‌فشار، موجب اصلاح سیستم آبیاری، کاهش مصرف آب به میزان60درصد و جلوگیری از شیوع آفات وبیماری‌های باغی، امکان تولید کمی و کیفی محصول را فراهم کرده است .

وی با اشاره به اینکه اصلاح و احیاء باغات استان از اولویت‌های سازمان است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی اصلاح واحیاء باغات استان برای سال جاری دو هزار و 250 هکتار وپیش‌بینی حذف و جایگزینی باغات 650هکتار در نظر گرفته شده است .

به گفته وی اهمیت و مزایای اصلاح و جایگزینی باغات در استان به منظور تثبیت و ارتقاء هرچه بیشتر جایگاه اقتصادی این استان، رشد اقتصادی باغداران و افزایش میزان تولید کیفی محصول است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار