سرخ لاله‌های زردکوه
تابناک چهارمحال وبختیاری- شهید بهرام بهرامی گهروئی در وصیت‌نامه خود آورده است: خواهران و برادران عزیز مسلمان مردن برای همه است ولی چه مرگی بهتر از شهادت و مرگ سرخ است.
کد خبر: ۴۴۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 19 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- بهرام هجدم آبان 1341 در شهر گهرو از توابع شهرستان کیار به‌دنیا آمد؛ پدرش شعبان کارگر شرکت نفت بود و مادرش مهرافروز نام داشت؛ تا پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و دیپلم گرفت؛ به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت؛ سال 1362 ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد؛ بیست و ششم اسفند 1363 با سمت فرمانده گروهان در عملیات بدر( شرق رود دجله عراق) بر اثر اصابت ترکش به سینه شهید شد؛ مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد؛ او را قاسم نیز می‌نامیدند؛ برادرش بهمن نیز به‌شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

امروز تمام مستضعفین جهان چشم به انقلاب و مردم ما دوخته‌اند که برویم و آن‌ها را از زیر یوغ استعمار شرق و غرب بیرون آوریم و این کار فقط به‌دست شما ملت سلحشور و پشتیبان ولایت‌فقیه انجام پذیر است. خواهران و برادران عزیز مسلمان مردن برای همه است ولی چه مرگی بهتر از شهادت و مرگ سرخ است و این را بدانید کسانی که از خانواده، زندگی، مال و منال خود دست برداشته و جان خود را به خداوند متعال عاریه می‌دهند و سینه خود را مقابل گلوله‌های دشمن آماج می‌کند دیگر مسئله مال، منال، زن، بچه و غیره برایشان حل شده است. انسان باید آن‌طور رفتار و تلاش در راه پرودگار بکند که شایسته سجود ملائکه و خلیفه‌الله بر روی زمین باشد و این‌کار فقط به‌وسیله تزکیه و تذهیب نفس صورت می‌گیرد. این دنیای فانی که امروز این‌طور به لجن کشیده شده است از نبودن تزکیه در نفس و علم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار