رئیس هیأت کوهنوردی چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس هیأت کوهنوردی چهارمحال و بختیاری گفت: زیرساخت لازم برای احداث پروژه عظیم یک خانه کوهنوردی در شهرستان کوهرنگ فراهم شده است که اعتبار مورد نیاز برای آن 1.5 میلیارد تومان است .
کد خبر: ۴۸۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 19 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- فرهاد بهمنی با اشاره وجود 50 گروه کوهنوردی در استان، اظهار کرد: 17 هیأت کوهنوردی فعالیت این گروه‌ها را پوشش می‌دهند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته گروه‌های کوهنوردی به سمت تبدیل شدن به باشگاه کوهنوردی حرکت کردند، افزود: تاکنون 10 باشگاه کوهنوردی در استان تشکیل شده است.

بهمنی تصریح کرد: آموزش کوهنوردان توسط گروه‌ و هیأت‌های ورزشی انجام می‌شود و در سال گذشته 500 نفر در این آموزش‌ها شرکت کردند.

وی ادامه داد: 17 رشته در ورزش کوهنوردی اعم از غارنوردی، اسکی کوهستان و سنگ نوردی در طبیعت و داخل سالن، سنگ نوردی در حمایت آب که در رودخانه کارون چهار در حال انجام است، وجود دارد.

بهمنی با اشاره به وجود شش هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های مختلف کوهنوردی در استان، خاطرنشان کرد: 60 درصد آنان آقا و 40 درصد خانم هستند که تمامی این افراد دوره‌ کوهپیمایی مقدماتی را طی می‌کنند.

وی کسب مدال طلا در مسابقات کشوری سنگ نوردی داخل سالن توسط یک ورزشکار خانم، صعود به قله هفت هزار و 124 متری لنین در کشور قرقیزستان با کسب هفت مدال برنز که معادل رتبه سوم مسابقات آسیایی است را از جمله افتخارات ورزشکاران فعال در سال جاری برشمرد .

بهمنی با بیان اینکه تجهیزات لازم برای این ورزش با هزینه بسیار توسط ورزشکار تامین می‌شود و علاوه بر آن با کمبود تجهیزات مواجه هستیم، اضافه کرد: با وجود حمایت سازمان ورزش و جوانان استان، این ورزش در تامین اعتبار نیازمند توجه بیشتری است .

وی با اشاره به وجود هشت شهرستان دارای رشته سنگ نوردی داخل سالن در استان، بیان کرد: تلاش این است که رشته سنگ نوردی داخل سالن در تمامی شهرستان‌های استان ایجاد شود.

رئیس هیأت کوهنوردی استان تاکید کرد: زیرساخت لازم برای احداث پروژه عظیم یک خانه کوهنوردی در شهرستان کوهرنگ فراهم شده است که امکان پوشش کوهنوردان در استان و حتی گردشگران خارجی را دارد و اعتبار مورد نیاز برای آن 1.5 میلیارد تومان است .

وی با بیان اینکه نقشه‌برداری و آزمایش خاک منطقه برای انجام این پروژه صورت گرفته است، تصریح کرد: متولی این پروژه فدراسیون کوهنوردی کشور و شرکت توسعه و تجهیز وزارت ورزش و جوانان کشور است.

بهمنی در پایان خاطرنشان کرد: زمین مورد نیاز برای احداث خانه کوهنوردی شهرستان بروجن نیز با حدود چهار هزار متر مربع واگذار شده است و اعتبار مورد نیاز برای ساخت آن نیز 1.5 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار