در پی وقوع زلزله ناغان:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس بازرسی فنی شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال زمین لرزه هشتم مرداد ماه جاری در بخش ناغان کیار 124 کیلومتر از شبکه گاز این بخش نشت یابی شد.
کد خبر: ۴۸۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 20 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محسن پزشکیان اظهار کرد: در زمین لرزه ناغان، 3 اکیپ نشت یاب واحد بازرسی فنی شرکت گاز، شبکه گاز بخش ناغان را از نظر نشت تاسیسات گازرسانی مورد بررسی قرار دادند.
به گفته وی، این بازرسی با هدف اطمینان از سالم بودن خطوط تغذیه و شبکه های گاز رسانی و جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی ناشی از نشت گاز انجام شد.
پزشکیان ادامه داد: نشت یابی از خطوط گازرسانی در شهر ناغان به طول 29.5 کیلومتر، 14.5 کیلومتر در دهستان مشایخ، روستاهای جغدان، چهراز، حیدرآباد و حومه به طول 48 کیلومتر و 33 کیلومتر خطوط اصلی تغذیه گازرسانی انجام شد.
رئیس بازرسی فنی شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت 3 هزار و 311 انشعاب عمومی، مدارس و منزل مسکونی نیز در بخش ناغان مورد نشت یابی قرار گرفت که هیچ گونه مشکلی از نظر نشت در خطوط تغذیه، شبکه و انشعابات به دلیل زلزله ایجاد نشده است.
ساعت 20 و 7 دقیقه و 39 ثانیه یکشنبه 8 مرداد 1396 زلزله ای به بزرگی 5 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در 2 کیلومتری ناغان و در 10 کیلومتری عمق زمین بخش ناغان و منطقه مشایخ از توابع شهرستان کیار در چهارمحال و بختیاری را لرزاند.
این زلزله علاوه بر تخریب و آسیب 356 منزل مسکونی بین 30 تا 100 درصد، به حوزه کشاورزی شامل قنات ها، استخرهای ذخیره آب، لوله کشی و باغات خسارت های جدی وارد کرد.
همچنین در این زلزله زیرساخت ها شامل راه های ارتباطی، شبکه های آبرسانی، برقرسانی، صدا و سیما، مدارس، اماکن دولتی و غیره دچار خسارت دید.
بخش ناغان از توابع شهرستان کیار در 75 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده و یکی از زلزله خیزترین مناطق کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار