مدیرکل امور بانوان استانداری چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور بانوان استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: خلق کسب و کارهای کوچک و تشویق زنان در انجام مشارکت‌های گروهی می‌تواند به توسعه و پیشرفت یک جامعه کمک کند.
کد خبر: ۴۸۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 20 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- فاطمه دوستی در کارگروه بانوان و امور خانواده استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: همواره لازم است گامی موثر در کاهش مشکلات حوزه زنان برداشته شود و دولتمردان با سیاست‌‎گذاری خود فضای لازم برای حمایت از حقوق زنان برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه خلق کسب و کارهای کوچک و تشویق زنان در انجام مشارکت‌های گروهی می‌تواند به توسعه و پیشرفت یک جامعه کمک کند، تصریح کرد: ایجاد مراکز رشد و کانون‌هایی برای فعالیت این قشر در این امر بسیار کارساز است.

دوستی افزود: چهار کمیته پایش و ارزیابی، حقوقی و قضایی، آموزش اطلاع‌رسانی و هماهنگی بین دستگاهی برای اجرای سند صیانت از حقوق کودکان در استان تشکیل شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: کودکانی که از تحصیل باز می‌مانند در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و به همین دلیل حمایت‌ها باید در این زمینه هدفمند باشد.

دوستی از اداره کل ثبت احوال، امور عشایر، آموزش و پرورش، بهزیستی و سازمان‌‌‎های خیریه و مردم ‌نهاد و همچنین بخش‌های اجتماعی خواست تا همت ویژه‌ای برای رفع مشکلات کودکان بازمانده از تحصیل داشته باشند، وی در ادامه تصریح کرد: ادامه تحصیل کودکان باید پیگیری شود تا این کودکان با کوچکترین تنش دوباره از تحصیل کناره‌گیری نکنند.

دوستی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان و دانشگاه‌های استان بایستی برای ترویج فرهنگ کارآفرینی بانوان و کسب و کار آن‌ها اتاق فکری تشکیل دهند و برنامه‌ها و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار