تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور عشایر چهارمحال وبختیاری گفت: پدیده خشکسالی و نبود بارش ها در سال جاری، دام عشایر این استان را با کمبود علوفه مواجه کرده است.
کد خبر: ۵۵۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 18 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- یحیی حسین پور از انجام مکاتبات با وزارت جهادکشاورزی با عنوان بحران خشکسالی در مراتع دام عشایری در هفته جاری خبر داد و اظهار کرد در نیمه دوم امسال بیش از 7 هزار تن محصول جو داخلی و خارجی تامین و برای تامین خوراک دام عشایر مستقر در مناطق قشلاقی استان خوزستان ارسال شد.
وی از تامین و پرداخت 74 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت حمایتی به عشایر کوچرو این استان در سال جاری خبر داد و افزود: این میزان وام با سود 4 درصد به منظور حمایت از زنجیره تولید لبنیات و گوشت قرمز بین عشایر پرداخت شد.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: این تسهیلات در راستای خرید و تامین علوفه دام و کوتاه کردن دست دلالان پرداخت شده است.
حسین پور همچنین گفت: توزیع دیگر مایحتاج و کالاهای اساسی عشایر در مناطق قشلاقی از جمله تامین سوخت فسیلی، سیلندر گاز و توزیع سهمیه آرد با قیمت یارانه ای از دیگر اقدامات این اداره برای حمایت از عشایر استان است.
استان چهارمحال و بختیاری با بیش از 126 هزار نفرجمعیت عشایری و یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک، دومین استان عشایرنشین کشور بعد از استان فارس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار