نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امروز اقتضای انقلاب و جامعه انقلابی انس با قرآن است، گفت: انقلاب اسلامی باید با قرآن پیش رود.
کد خبر: ۵۵۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 20 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در آیین تجلیل از حاملان و حافظان قرآن دارالقرآن امام علی(ع) چهارمحال و بختیاری، ارتباط و انس با قرآن را از سفارشات قرآن عنوان و اظهار کرد: کار قرآنی، حفظ، قرائت، تجوید، تفسیر و انس با قرآن برکات خاصی در زندگی دارد.
وی با اشاره به آیات پایانی سوره مزمل، افزود: خداوند در این سوره انسان را توجه می‌دهد که مسائل و مشکلاتی دارد و ممکن است نتواند آن‌گونه که خداوند انتظار دارد در محضر قرآن باشد اما باید هرچه می‌تواند در محضر قرآن بوده و انس با قرآن داشته باشد.
رئیس شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خدا می‌خواهد ما در محضر قرآن بنشینیم، خدا کمال و مصلحت ما را در این معنا قرار داده است که با قرآن انس بگیریم.
نکونام با بیان اینکه هر کس با قرآن انس پیدا کند و از قرآن درست بهره گیرد سعادتمند می‌شود، اضافه کرد: محال است کسی با اخلاص در محضر قرآن قرار بگیرد، با بینش و آگاهی شاگرد قرآن باشد و رستگار نشود.
وی گفت: قرآن راه و کمال بشر، برنامه زندگی دنیا و آخرت انسان است لذا باید به جد ان را مورد توجه قرار دهیم.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نباید به تعداد قرآن‌آموزان و جمع قرآنی فعلی اکتفا کنیم، افزود: هر کدام از قرآنیان می‌توانند, افراد بسیاری را به سوی قرآن سوق دهند.
نکونام با بیان اینکه استقبال از قرآن و برنامه‌های قرآنی در جامعه فعلی کم است، اضافه کرد: برنامه‌های قرآنی کم و کمرنگ هستند، هیأت‌ها‎ی قرآنی و برنامه‌های انس با قرآن آن‌گونه که باید نقش‌آفرین باشند نیستند لذا ما شرمنده قرآنیم.
وی ادامه داد: باید بسیار تلاش کنیم و همتمان را بالا ببریم تا از این کتاب نور بهره بگیریم که مبادا شبی بگذرد و انسان در آن شب با قرآن مأنوس نباشد.
رئیس شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه هر قدر انس ما با قرآن بیشتر باشد بهره ما نیز از قرآن بیشتر خواهد بود، گفت: اگر از قرائت و انس با قرآن خسته شدیم و احساس کردیم از تلاوت و نورانیت قرآن بهره نمی‌بریم، بدانید گرفتار یک بیماری هستیم که باید درمان شود.
نکونام با بیان اینکه قرآن کتاب عمیقی است که کسی نمی‌تواند به عمق آن راه یابد، افزود: باید در این دریای بی‌انتهای کتاب آسمانی قرآن غرق شد.
وی با اشاره به اینکه امروز اقتضای انقلاب و جامعه انقلابی انس با قرآن است، ادامه داد: انقلاب اسلامی باید با قرآن پیش رود.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پرورش‌یافته قرآن می‌تواند یک انقلابی و ولایت‌مدار ناب، پیرو درست راه امام، شهدا و شهیدپرور شود و در مکتب شهدا حرکت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار