معاون استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار شد
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار تهیه و تدوین گزارش جامع نرخ بیکاری استان براساس گروه های سنی از سوی اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی شد و گفت: سند اشتغال جوانان از سوی دستگاههای اجرایی تهیه شود.
کد خبر: ۶۸۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 18 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- جعفر مردانی در هشتاد و یکمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نرخ بیکاری در رده سنی جوانان را جمع آوری و اعلام کند.
وی تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز سند اشتغال دستگاه های اجرایی براساس تعریف گروه سنی جوانان را به تفکیک هر شهرستان تهیه و برای اجرا به فرمانداران ارائه دهد.
وی یادآور شد: ساماندهی وضعیت اشتغال، مسکن، ازدواج و رفاه جوانان کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.
مردانی اظهار داشت: برای برگزاری جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در چهارمحال و بختیاری از توان جوانان شهرستان های 9 گانه استان بهره گیری شود.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال تعهد این اداره کل برای ایجاد اشتغال در سطح استان 106 نفر است که تاکنون 65 درصد آن محقق شده است.
حمید کریمی تاکید کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته می توان برای 456 نفر دیگر نیز به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرد.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پارسال نرخ بیکاری استان در گروه سنی 15 تا 24 سال برابر 43.7 درصد و در کشور 28.4 درصد بود.
علی شهریارپور تصریح کرد : در این مدت بیکاری در تمام گروه های سنی چهارمحال و بختیاری 20.8 درصد و در کشور 12.1 درصد اعلام شد.
وی افزود: نرخ بیکاری جوانان چهارمحال و بختیاری در بهار امسال 37.4 درصد و در کشور 28.3 درصد اعلام شد.
شهریارپور تاکید کرد: پارسال نرخ مشارکت در چهارمحال و بختیاری 39.7 درصد و کشور 40.3 درصد بود که این نرخ تابستان سال جاری در چهارمحال و بختیاری 42.2 درصد و در کشور 40.9 درصد اعلام شد.
کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال، رونق اقتصادی، کاهش سن ازدواج، پایداری زندگی مشترک و پائین آمدن میزان طلاق از مهمترین برنامه های ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار