تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه بارشی جدید از اواخر هفته وارد استان شده و روزهای پنج‌‎‌شنبه و جمعه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
کد خبر: ۶۸۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 03 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره اظهار کرد: برای چند روز آینده جوی پایدار در استان خواهیم داشت اما روند کاهشی دما برای دو روز آینده پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه صبح امروز شهرکرد با پنج درجه زیر صفر سردترین مرکز استان در کشور بود، افزود: فردا در شهرکرد و برخی نقاط استان مه صبحگاهی خواهیم داشتیم که امروز نیز شاهد این مه صبحگاهی بودیم.
قطره با اشاره به اینکه سامانه بارشی جدید از اواخر هفته وارد استان شده و روزهای پنج‌‎‌شنبه و جمعه  استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: عمده فعالیت این سامانه بارشی برای اواخر وقت پنج‌شنبه و جمعه خواهد بود و عمده بارش‌ها در مناطق غربی استان پیش‌بینی می‌شود که در این مناطق بارش‌ها بیشتر به صورت برف هستند.
وی بیان کرد: این سامانه بارشی با وزش باد نسبتا شدید همراه بوده و سرعت عبور آن زیاد است بنابراین انتظار است از اواخر روز جمعه از استان خارج شود.
قطره ادامه داد: پیش‌‍‌بینی می‌شود امسال شاهد بارش‌های نرمالی در سطح استان باشیم اما در ماه‌های آتی کمی از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: میزان بارش از مهر امسال تا مهر سال‌آینده به طور متوسط و در حالت نرمال 580 میلیمتر است و انتظار می‌رود این میزان بارش محقق شود که تاکنون نیز یک سوم به میزان 202 میلیمیتر در استان بارش صورت گرفته است و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 29 میلیمتر بارش داشتیم.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی  استان گفت: بارش‌های سال جاری جبران کاهش بارش در 10 سال اخیر را نخواهد کرد به نحوی تنها در 10 سال اخیر در ایستگاه کوهرنگ سه هزار میلیمتر کمبود بارش داریم که با یک‌سال پرآبی جبران نخواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار