تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای تاسیس این دانشگاه در استان تاکنون 25 هزار دانشجو از مراکز و واحدهای فعال این دانشگاه فارغ التحصیل شدند.
کد خبر: ۷۱۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 03 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- علیرضا آبرود اظهار داشت: این دانشگاه در ابتدای فعالیت با 2 مرکز در استان آغاز به کار کرد اما هم اینک هشت هزار دانشجو در 11 مرکز و واحد فعال در شهرستان های استان در 250 کد رشته و محل مشغول فراگیری علم و دانش هستند.
وی، تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را 86 نفر برشمرد و گفت: از این تعداد 70 نفر استادیار دانشگاه هستند.
آبرود، مساحت فضاهای آموزشی دانشگاه پیام نور استان را 43 هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: این دانشگاه همچنین 2 هزار مترمربع فضای آزمایشگاهی دارد.
رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در طول فعالیت دانشگاه در استان 654 هزار مقاله علمی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه در مقالات معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسیده و 30 عنوان کتاب توسط اعضای هیات علمی دانشگاه تالیف شده است.
آبرود، انتشار 40 نشریه علمی و فرهنگی، پرورش 67 قهرمان ملی و بین المللی و ثبت 14 اختراع را از دیگر افتخارآفرینی های دانشگاه پیام نور عنوان کرد.
وی، کیفیت آموزش های ارائه شده به دانشجویان دانشگاه پیام نور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کیفیت مطلوب دروس ارائه شده در این دانشگاه سبب شده تا 30 درصد فارغ التحصیلان پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد و آزمون های استخدامی کشور پذیرفته شوند.
رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری، توجه به مقوله کارآفرینی را از مهمترین برنامه های این دانشگاه اعلام کرد و افزود: ایجاد مرکز فنی و حرفه ای در دانشگاه برای ارائه آموزش های مهارتی به دانشجویان، برگزاری کارگاه های آموزشی، دوره های عملی و راه اندازی واحد پارک علم و فناوری از جمله اقدامات انجام شده در همین راستا بوده است.
آبرود، ایجاد دانشگاه پیام نور را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: چهل سالگی انقلاب اسلامی همزمان با سی سالگی تاسیس دانشگاه پیام نور شده است و این دانشگاه تاکنون نقش مهمی را در توسعه علم و دانش در کشور ایفا کرده است.
هم اینک 600 هزار دانشجو داخلی دانشگاه پیام نور در 450 واحد و مرکز فعال در کشور در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و یک هزار و 200 دانشجوی خارجی در 65 مرکز و واحد خارج از کشور در 15 رشته مشغول تحصیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار