تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری انواع تسهیلات پرداختی برای احداث 1851 واحد مسکونی در استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۱۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 13 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم علیرضایی در خصوص احداث 1851 واحد مسکونی،  اظهار کرد: این واحدهای مسکونی تحت عنوان «بازآفرینی شهری» در استان احداث خواهد شد.
وی افزود: برای احداث این واحدهای مسکونی 40 میلیون تومان تسهیلات با سود 9 درصد توسط دولت از اعتبارات صندوق توسعه ارائه خواهد شد که مدت بازپرداخت آن قراراست 10 ساله تقسیط شود.
علیرضایی تصریح کرد: 60 میلیون تومان تسهیلات با سود 18 درصد نیز توسط بانک مسکن  در پایان ساخت به متقاضی اعطا می‌شود اگر چنانچه متقاضیان در بانک مسکن حساب صندوق یکم افتتاح کنند بعد از گذراندن مدت انتظار، سود تسهیلات دریافتی به ۸ رصد کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه این واحدهای مسکونی در شهرهایی مانند شهرکرد، بروجن، کیان و شهرهای که دارای بافت فرسوده مصوب باشند، احداث خواهند شد و دارای زبربنای هر واحد حداقل 75 متر مربع هستند، گفت: این واحدهای مسکونی در مجموع با بیش از 37 میلیارد تومان اعتبار احداث خواهند شد.
علیرضایی گفت: متقاضیان می‌توانند از هم اکنون برای دریافت تسهیلات ساخت و احداث مسکن، تکمیل پرونده کرده و پس از اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری‌ها در بافت‌های فرسوده اقدام به ساخت و ساز کنند.
مدیر شعب بانک مسکن استان محسن ربانی‌یکتا نیز اظهار کرد: افرادی که تاکنون از تسهیلات بانکی برای خرید، تعمیرات و یا احداث واحد مسکونی استفاده نکرده باشند (خانه‌ اولی‌ها) می‌توانند حساب صندوق مسکن یکم را افتتاح کنند.
وی تاکید کرد: سقف این تسهیلات در شهر شهرکرد تا 60 میلیون تومان به صورت انفرادی و تا سقف 120 میلیون تومان برای زوجین است.
ربانی‌یکتا بیان کرد: در سایر شهرهای استان نیز سقف تسهیلات 40 میلیون تومان به صورت انفرادی و 80 میلیون تومان برای زوجین است.
وی خاطرنشان کرد: دوره انتظار برای دریافت سقف این تسهیلات حداقل یک‌سال بوده و نرخ سود تسهیلات ۸ درصد و در بافت فرسوده شش درصد است، همچنین مدت باز پرداخت تسهیلات نیز تا ۱۲ سال خواهد بود.
مدیر شعب بانک مسکن استان گفت: مشتریانی که مشمول دریافت این نوع تسهیلات هستند می‌توانند به هنگام دریافت تسهیلات، به طور همزمان از تسهیلات تعمیرات جعاله ۲۰ میلیون تومانی نیز بهره‌مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار