تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: میز خدمت که توسط دولت طراحی و در برخی از دستگاه‌ها راه‌اندازی شده نباید برای ارباب رجوع مانع ایجاد کنند بلکه لازم است تسهیل‌کننده کار آن‌ها باشد.
کد خبر: ۷۴۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 28 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- اقبال عباسی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان، با اشاره به اینکه شورای راهبری توسعه مدیریت و رعایت حقوق شهروندی لازم و ملزوم یکدیگر هستند، اظهار کرد: اگر این شورا وظایف خود را به درستی انجام ندهد حقوق شهروندی رعایت نخواهد شد و ناخودآگاه دستگاه‌های اجرایی حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذارند.
وی افزود: نگاه به شورای راهبری توسعه مدیریت از لحاظ کمی و کیفی سنجیده می‌شود که آنچه در این شورا بیشتر مدنظر قرار دارد توسعه کیفی است.
عباسی با بیان اینکه طبق ارزیابی‌های انجام شده 33 درصد از دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه مناسب‌سازی فضاهای اداری برای جانبازان و معلولان در حد عالی و 67 درصد از اقدامات انجام شده توسط برخی دستگاه‌ها رضایت‌بخش نبوده است، تصریح کرد: باید شاخص‌های مناسب‌سازی و استانداردسازی مهم‌تر از گذشته مورد توجه قرار گیرد در این راستا باید کمیته‌ای تشکیل تا ارزیابی دستگاه‌ها در این زمینه به موقع و در طول سال انجام شود.
وی بیان کرد: بایستی ضعف‌ها تذکر داده و به سازمان ملی آن دستگاه، اعلام شود شاید دستگاه‌ها و مدیران دستگاه‌ها با این اقدام، احساس مسئولیت کنند.
استاندار اضافه کرد: به جای اینکه مدیر دستگاه در اولین فرصت به فکر خرید ماشین باشد باید تدابیری برای نوسازی و بازسازی سازمان داشته باشد تا پرسنل احساس آرامش کنند، زیرا در غیر این صورت انگیزه سازمانی از بین می‌رود.
استاندار گفت: لازم است اسامی دستگاه‌هایی که امتیازی در زمینه مناسب‌سازی کسب نکرده‌اند ذکر شود و علت و انجام نشدن اقدام از سوی دستگاه مشخص شود.
وی افزود: دستگاهی که در زمینه مناسب‌سازی ضعیف عمل می‌کند و دستگاه را نوسازی، بازسازی و به روز‌رسانی نکرده یا مدیر یا کارشناس مربوطه به راحتی از موضوع عبور می‌کند و اهمیتی برای موضوع قائل نمی‌شود، تذکری به دستگاه مربوطه داده و در صورت توجه نشدن، رونوشتی برای مقام کشوری دستگاه ارسال شود.
عباسی گفت: چیدمان و طراحی درون و برون سازمانی بسیار مهم است زیرا این امر موجب رضایت مراجعه کننده می‌شود.
وی در ادامه تاکید کرد: میز خدمت که توسط دولت طراحی و در برخی از دستگاه‌ها راه‌اندازی شده نباید برای ارباب رجوع مانع ایجاد کنند بلکه لازم  است تسهیل‌کننده کار آن‌ها باشد.
استاندار ادامه داد: باید بازدیدهای میدانی از میز خدمت‌ها انجام تا عیب و ایرادات برطرف شوند و مشاهده شود واقعا این میزها تسهیل کننده امور اداری بوده یا مانعی برای کار ارباب رجوع هستند، در صورت وجود موانع، مانع‌ها برداشته یا با مسئول یا مدیر مربوطه برخورد صورت گیرد، در صورت تسهیل کردن کار ارباب رجوع، دستگاه‌های برتر در این زمینه تشویق و به مقامات کشوری دستگاه مربوطه، اعلام شود.
وی بیان کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی که گزارشی از رعایت حقوق شهروندی ارائه نداده‌اند، به صورت مکتوب دلیل آن را ارسال کنند، زیرا عدم همراهی و همکاری مدیران در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی، رتبه استان را کاهش می‌دهد.
عباسی در ادامه گفت: قرار دادن اسناد اداری در فضای مجازی غیر قانونی است و باید این موضوع از سوی حراست رصد شود.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه بعدی شورای اداری باید موضوعاتی همچون سیاست‌های شورای راهبری توسعه مدیریت استان، کم و کیف ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، رعایت حقوق شهروندی، آخرین وضعیت بودجه سال‌های 96 و 97، سیل و اعتبارات مربوط به سیل و انتخابات در دستور کار قرار گیرد.
در ادامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های استان باید همزمان با هفته دولت گزارشی از عملکرد دستگاه‌ خود ارائه دهند، گفت: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی براساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی صورت می‌گیرد.
طهمورث الیاسی بیان کرد: لازم است اهتمام ویژه‌ای در خصوص مناسب‌سازی دستگاه‌های اجرایی انجام شود تا از این طریق بتوانند خدمات بیشتری به مردم ارائه دهند و این امر توسط دستگاه‌هایی که منابع خوبی در اخیتار دارند، با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی افزود: کج سلیقگی‌هایی در فضای اداری مشاهده می‌شود که این فضای دستگاه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
الیاسی ضمن گلایه‌مندی از برخی دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص عدم ارائه اطلاعات رعایت حقوق شهروندی به این سازمان، خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی در امور اداری بحثی مهم و اساسی تلقی می‌شود و مردم باید با حقوق خود آشنا باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار