تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه روز آینده وزش باد شدید، رگبار باران و رعد و برق بسیاری از مناطق استان را فرا می گیرد.
کد خبر: ۷۵۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 01 June 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره سامانی افزود: بارش های پراکنده تا اواسط هفته جاری در استان فعال است و به ویژه در بعدازظهرها منجر به رگبارهای شدید باران می شود.
وی همچنین وقوع رعد و برق به ویژه در ارتفاعات را پیش بینی کرد و گفت: عشایر کوچرو، دامداران و کشاورزان مراقبت های لازم را در این خصوص درنظر داشته باشند.
قطره سامانی، از افزایش دما برای روزهای آینده خبر داد و گفت: در هفته جاری با تقویت سامانه پُر ارتفاع جنب جاره ای روند تدریجی افزایش دما در استان پیش بینی می شود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش ۴۴ درصدی میانگین بارش های این استان نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت، اظهار داشت: بارش های سال زراعی جاری استان به ۸۲۹ میلیمتر رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال زراعی گذشته نیز از رشد ۲۵۰ درصدی برخوردار شده است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش ها در این استان طی یک دهه گذشته استانهای خوزستان و اصفهان را با چالش کم آبی مواجه کرد اما در سال زراعی جاری با بارش های خوب بهاری کم آبی تا حدی برطرف شده با این وجود کارشناسان بر این باورند که این بارش ها نمی تواند عمق خشکسالی های یک دهه اخیر را جبران کند.
طی هفته های گذشته ۵ نفر در چهارمحال و بختیاری بر اثر صاعقه زدگی جان خود را از دست دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار