تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام تعطیلات عید فطر استان با ترافیک مسافر مواجه خواهد شد که باید تمامی دستگاه‌ها برای پذیرایی از مسافران امادگی کامل داشته باشند و وظایف ذاتی خود را به موقع انجام دهند.
کد خبر: ۷۵۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 02 June 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- اقبال عباسی در جلسه ستاد خدمات سفر استان، اظهار کرد: لازم است در ایام تعطیلات عید فطر لیست کشیک ادارات به دبیرخانه ستاد ارسال شود و مدیران در این ایام در دسترس باشند، زیرا در ایام نوروز به دلیل سیل و بارندگی مسافران اندکی وارد استان شدند، که پیش‌بینی می‌شود به دلیل وجود آب و هوای مطلوب و تعطیلی مدارس مسافران بسیاری وارد استان ‌شوند.
وی افزود: قطعا در این برهه زمانی با ترافیک مسافر مواجه خواهیم شد که باید شهرداری‌ها و دهیاری‌ها محیط شهری و روستایی را برای ورود مسافر تنظیف کنند، همچنین متولیان مراکز تفریحی و توریستی وظایف ذاتی خود را به موقع انجام دهند.
عباسی با اشاره به اینکه امور آب متولی نظارت بر رودخانه‌ها، سدها و بستر و حریم رودخانه‌ها است، ادامه داد: اگر فردی قرار است در کنار رودخانه‌ و بستر رودخانه خدماتی را به مسافران از جمله رفتینگ ارائه دهد باید قراردادی میان اداره کل ورزش و جوانان، گردشگری و امور آب منعقد و تمام شرایط لازم در آن قرارداد ذکر شود تا مشکلی ایجاد نشود.
وی ادامه داد: لازم است امور آب به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی، علائم راهنمایی و تابلوهای هشدار در کنار رودخانه‌ها نصب کند.
استاندار گفت: مهم‌تر از وظایف پلیس راهور، وظایف راهداران است که باید توسط آن‌ها نقاط حادثه‌خیز مشخص و تابلوهای راهنمایی و چراغ چشمک‌زن در آن محل‌ها نصب کنند.
وی تاکید کرد: بایستی مراکز خدماتی شامل بیمارستان‌ها، بهداری‌ها، نانوایی‌ها، عابر بانک‌ها و سوپرمارکت‌ها در ایام تعطیلات برای ارائه خدمات به مسافران آمادگی کامل داشته باشند، همچنین متولیان امر بر گوشت، مرغ و سوخت نظارت کافی داشته باشند تا نارضایتی از استان توسط مسافران ورودی ایجاد نشود.
عباسی با اشاره به اعلام آمادگی هتلداران در این ایام، تصریح کرد: باید گردشگری نظارت بیشتری بر هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و خانه‌های مسافر داشته باشد و مکان دقیق خانه‌های مسافری که اجاره داده می‌شود مشخص شود تا مشکلی برای مسافر و شهر ایجاد نشود، همچنین افرادی بر ارائه خدمات هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها نظارت کنند.
وی افزود: مراکز تفریحی و توریستی همچون سفره‌خانه‌ها و کافه‌های سنتی که ایرانگردی و جهانگردی متولی آن‌ها است باید نظارت‌ها بر این مراکز افزایش یابد و علاوه بر نظارت بر کم کیف خدمات ارائه شونده، بر قیمت‌گذاری نظارت‌ها صورت گیرد و در این میان حرمت و شان مسافر در آن مکان‌ها رعایت شود.
استاندار خاطرنشان کرد: در صورت بروز حادثه  باید حوزه بهداشت و درمان هم بر امورات بهداشتی مراکز گردشگری و بر امداد و نجات و حضور دکتر آنکال در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نظارت لازم و کافی را انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار