استاندار چهارمحال و بختیاری از خسارت ۶ هزار میلیارد ریالی در پی طلطله اخیر چلگرد خبر داد و گفت: ۱۰۶ روستای شهرستان کوهرنگ خسارت زیادی را متحمل شدند.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸ 11 October 2021

اقبال عباسی ظهر امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در زلزله کوهرنگ حدود 600میلیارد تومان خسارت وارد شده است که از 223 روستا، 106 روستا شهرستان خسارت زیاد دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فرایند ارزیابی خسارات طولانی است، بیان داشت: 375 میلیارد تومان در بخش زیربنایی، 215 میلیارد تومان در بخش مردمی، 70 میلیارد تومان در بخش معیشتی، 145 میلیارد تومان تسهیلات و 20 میلیارد تومان خسارت در بخش کشاورزی مورد تایید است.

عباسی عنوان داشت: تصمیمات در مورد کل استان از جمله شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان است و از ظرفیت کمیته امداد، بهزیستی، گروه‌های جهادی، بسیج و خیران باید در سه بخش معیشتی، تسهیلات و کشاورزی استفاده شود و تسهیلات باید در مراکز شهرستان‌ها و بخش‌ها ارائه و در صورت امکان از طریق اکیپ‌ها توزیع شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت دستگاه و سلسله مراتب خود در راستای برطرف کردن مشکلات زلزله‌زدگان و اختصاص اعتبارات استفاده کنند، همچنین دستگاه‌هایی که اعلام خسارت می‌کنند باید گزارش داده و پیگیری‌های لازم برای جذب اعتبارات را نیز انجام دهند و اختلافی بین اعداد و ارقام اعلام شده از سوی دستگاه‌های شهرستانی و استانی نباشد و قابل تحقق باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خسارات باید با محوریت بنیاد مسکن برای بازسازی و تعمییر منازل مسکونی پرداخت شود، تصریح کرد: خسارات بلاعوض و بخش زیربنایی و تسهیلات بانکی باید به زلزله‌زدگان اختصاص داده شود.

تعداد اسکان‌های اضطراری در کوهرنک به 85 خانوار رسید

مرتضی زمانپور، فرماندار شهرستان کوهرنگ در ادامه این شورا خاطرنشان کرد: در شهرستان کوهرنگ 85 خانوار اسکان اضطراری داده شدند که با توجه به فصل سرما باید اسکان موقت داده شوند.

وی با اشاره به اسکان موقت ادامه داد: در رایزنی‌هایی با بنیاد مسکن مقرر شد این زلزله‌زدگان در منازل استیجاری این بنیاد به صورت موقت ساکن شوند.

زمانپور عنوان داشت: تاکنون به 350 خانوار مواد غذایی اضطراری داده‌ایم و از 42 مدرسه آسیب دیده منطقه 5 باب مدرسه کاملا غیرقابل استفاده شده است که باید برای دانش‌آموزان مکان استیجاری تامین شود.

فرماندار شهرستان کوهرنگ از ترک‌خوردگی 49 مسجد از مجموع 100 باب مسجد شهرستان خبر داد و گفت: خانه‌های بهداشت، حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی و منابع آب روستایی و تاسیسات روستایی آسیب دیده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار