تابناک شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری از پرداخت 2 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح های اقتصاد مقاومتی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۲۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱ 07 November 2016
به گزارش تابناک قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست هماهنگی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای هماهنگی بانک های استان گفت: یکهزار و 600 میلیارد ریال از این میزان در سیستم ثبت بهین یاب و مابقی به صورت آزاد و بدون ثبت در سیستم از سوی بانک های عامل استان پرداخت شده است.
وی افزود: سهمیه تسهیلات اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در سال جاری سه هزار و 600 میلیارد ریال است که براساس پیش بینی ها این مبلغ تا پایان امسال جذب می شود.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در این نشست مقرر شد تا طرح هایی که پرداخت تسهیلات به آنها بیشتر از یک ماه به طول انجامیده است تا پایان ماه جاری تعیین تکلیف شود.
وی یادآور شد: در خصوص وضعیت طرح های اقتصاد مقاومتی باید از کلی گویی پرهیز و مشکلات به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: در صورت سهل انگاری و یا ضعف هر کدام از مدیران در خصوص پیگیری طرح های اقتصاد مقاومتی، مدیر مربوطه بایستی استعفا دهد.
وی گفت: عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری قابل دفاع است اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: به همین منظور باید ضعف های احتمالی بررسی و نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سال جاری 957 میلیارد ریال به 58 طرح صنعتی از طریق کمیته رونق پرداخت شده است.
سیدنعیم امامی تصریح کرد: در این مدت 420 میلیارد ریال به صورت آزاد از سوی بانک های عامل چهارمحال و بختیاری به طرح های صنعتی پرداخت شد.
وی افزود: پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از بررسی های کارشناسی در کارگروه های تخصصی انجام می شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طی سال جاری 640 طرح با نیاز اعتباری 2 هزار و 850 میلیارد ریال به بانک های استان معرفی شده که 250 میلیارد ریال تسهیلات به 116 طرح پرداخت شده است.
ذبیح الله غریب اظهار کرد: پرداخت 106 میلیارد ریال تسهیلات به 28 طرح دیگر در دستور کار قرار دارد.
وی تاکید کرد: 480 میلیارد ریال تسهیلات نیز به 140 طرح پرداخت شده که اطلاعات آن هنوز در سامانه بهین یاب ثبت نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در یک ماه گذشته 240 میلیارد ریال تسهیلات به 26 طرح گردشگری استان پرداخت شده است.
بهمن عسگری سوادجانی تصریح کرد: در این مدت با همکاری بانک های عامل چهارمحال و بختیاری 110 میلیارد ریال تسهیلات به 510 طرح صنایع دستی استان از محل منابع ستاد اقتصاد مقاومتی پرداخت شد.
شایان ذکر است اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری سه شنبه 18 آبان ماه جاری به منظور افتتاح 3 طرح بزرگ صنعتی چهارمحال و بختیاری و شرکت در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به شهرکرد سفر می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار