مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری:
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از برخورد قاطع مسئولان با واحدهای آلاینده محیط زیست در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 09 September 2015

شهرام احمدی امروز در گفت‎‌وگو با  فارس اظهار کرد: توقف فعالیت این واحدهای آلاینده به دنبال مهلت زمانی جهت کاهش آلایندگی و رسیدن به استانداردهای لازم صورت گرفته است.

وی افزود: این واحدهای آلاینده در شهرک صنعتی بروجن قرار داشتند و به علت عدم انطباق خروجی فاضلاب آن‌ها با استانداردهای لازم، با آنان برخورد قانونی صورت گرفته است.

احمدی تصریح کرد: به یک واحد آلاینده دیگر در همین شهرک نیز اخطار و مهلت زمانی جهت رفع آلایندگی داده شده که اگر در مهلت زمانی داده شه خود را به استانداردهای لازم نرساند از ادامه فعالیت این واحد آلاینده نیز جلوگیری می‌شود.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت حفظ منابع آبی و خاک این استان اذعان داشت: متأسفانه توسعه سریع صنایع و به‌کارگیری صدها ترکیب شیمیایی جدید در آن‌ها باعث پیدایش فاضلاب صنعتی شده که برگشت آن‌ها به محیط زیست، مخصوصاً جریان‌های آب، آلودگی به وجود خواهد آورد.

وی از حساسیت حفاظت محیط زیست نسبت به فعالیت‌هایی که منجر به تولید آلایندگی در استان می‌شود اشاره و تاکید کرد: در صورتی که این واحدهای نسبت به اصلاح سیستم فاضلاب و رساندن آن‌ها به استانداردهای لازم اقدام نمایند، مجددا فعالیت آن‌ها بلامانع خواهد بود.

شهرک صنعتی بروجن هم اکنون مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی است و واحدهای صنعتی این شهرک طبق استانداردهای لازم خروجی پساب خود را جهت تصفیه به این سیستم منتقل می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار