مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: مرکز ثابت خون‌گیری در شهرستان لردگان با تامین نیروی انسانی بزودی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۷۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 27 June 2021

حسین هاشمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به اینکه مردم شهرستان لردگان و خانمیرزا به دلیل بعد مسافت با مرکز استان یا شهرستان‌های دیگر برای خون‌گیری با مشکل مواجه هستند،افزود: راه‌اندازی این یک مرکز ثابت خون‌گیری در شهرستان لردگان ضروری است و هم‌اکنون یک ساختمان از مرکز بهداشت برای فعال شدن این مرکز در شهرستان به سازمان انتقال خون استان واگذار شده است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در سازمان انتقال خون استان، از رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی در راستای تامین نیروی انسانی برای این مرکز خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این مرکز به پنج نفر نیروی انسانی شامل پزشک، ۲ پرستار و ۲ نفر نیروی عادی نیاز است.

هاشمی افزود:هم‌اکنون در استان ۲ پایگاه خون‌گیری در شهرکرد و بروجن و ۲ مرکز ثابت خون‌گیری در بن روزهای پنجشنبه و فارسان روزهای زوج فعال است.

وی با اشاره به اینکه در پایگاه‌های خون‌گیری علاوه بر جمع‌آوری خون، فرآوری خون‌های دریافتی نیز انجام می‌شود، گفت: در مرکز ثابت خون‌گیری فقط خون‌گیری انجام می‌شود و خون‌های جمع‌آوری شده برای انجام فراوری به پایگاه‌های دیگر منتقل می‌شود.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون در استان ۳۵۰ بیمار تالاسمی ماهانه به دریافت یک تا ۲بار خون نیاز دارند.

شهرستان لردگان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار