سند ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست در چهارمحال و بختیاری اجرایی شد.
کد خبر: ۹۷۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ 14 July 2021

دبیرخانه و کارگروه استانی ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست کشور و حفظ شرایط طبیعی آن در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: فرهنگ حفاظت از محیط زیست مجموعه باورها، نگرش‌ها و رفتار‌های نهادینه شده در زمینه نگهداری و حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن است.
شهرام احمدی هدف اصلی برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست را حفظ شرایط طبیعی محیط زیست از طریق ارتقای فرهنگ حفاظت از آن در جامعه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست به درستی پیش برود، بخش مهمی از مشکلات محیط زیستی کشور حل می‌شود، گفت: ورود محیط زیست به حوزه شورای فرهنگ عمومی در دولت دوازدهم گام مهمی در هم افزایی بین دستگاهی در حوزه محیط زیست است.

احمدی افزود: برای اجرای مفاد سند ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست، "کارگروه ارتقای حفاظت از محیط زیست"، ذیل شورای فرهنگ عمومی کشور، در سطح ملی و استانی، با حضور نمایندگانی از همه دستگاه‌ها تشکیل می‌شود.

سند ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست، با تعریف هفت راهبرد و ۵۴ اقدام، بر افزایش مشارکت‌های بین بخشی و بین دستگاهی تمرکز دارد.
در این سند به مباحثی از جمله؛ فرهنگ، آموزش، مسئولیت اجتماعی حفاظت از محیط زیست، منابع حیات، آلاینده‌های محیط زیست، انرژی‌های پاک، اقتصاد سبز، سواد محیط زیستی، توسعه پایدار، شغل سبز، مدیریت سبز اشاره شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار