تولید 25 درصد از گوشت مصرفی چهارمحال و بختیاری توسط عشایر کوچرو

معاون توسعه وعمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: عشایر کوچروی در نیمه نخست امسال با تولید و عرضه 7 هزارو 783 تن گوشت قرمز حدود 25 درصد از پروتئین مورد نیاز مدت یاد شده استان را تامین کرده اند.
کد خبر: ۳۱۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 26 October 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، یدالله چراغپور میزان تولید شیر و لبنیات عشایر در زمان استقرار در مناطق ییلاقی استان در سال جاری را 19 هزارو 103 تن برآورد کرد و اظهارکرد: در همین مدت نیز 226 تن پشم گوسفند و 48 تن نیز کرک و مو بز توسط عشایر تولید و روانه بازار شده است.
وی سیاه چادرهای هر یک از عشایر استان را یک کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و تصریح کرد: بیش از 80 درصد از 15هزارو 70 خانوار جمعیت عشایری استان در تولید صنایع دستی گلیم ، جاجیم ، چوقا و چادر و سبد بافی سهیم هستند.
جانشین و معاون توسعه و عمران امورعشایر چهارمحال و بختیاری از کوچ بخش عمده عشایر کوچروی استان به مناطق قشلاقی گرمسیری با رعایت تقویم کوچ پاییزی امسال را یادآورشد و گفت: ارزاق و سوخت فسیلی مورد نیاز عشایر هنگام کوچ با استقرارعاملان توزیع در ایل راه ها با برنامه ریزی در حال انجام است.
وی از ارسال 4 دستگاه خودروی سنگین آبرسانی ستاد بحران استان به منظور تامین آب آشامیدنی عشایر درمنطقه قشلاقی خوزستان خبرداد و گفت: تامین آب شرب سالم عشایر در مناطق مختلف استقرار عشایر یک ضرورت اجتباب ناپذیر است.
استان چهارمحال و بختیاری با داشتن 126 هزارنفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومین استان عشایر نشین کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار