مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۳ نقطه حادثه‌خیز در استان وجود داشت که باید طی دو سال اقدامات لازم نسبت به رفع آن‌ها انجام می‌شد، به طوری‌که تعهد سال گذشته ۷ نقطه و مابقی مربوط به سال جاری است.
کد خبر: ۱۱۷۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۶ 19 June 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، روح‌الله غلامی ۲۹ خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به بیان اقدامات صورت گرفته اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در چله خدمت، اظهار کرد: در چله خدمت چهل خدمت انجام شده این اداره کل در ۴۰ نقطه استان با هدف ماندگاری خدمت برای مناطق مختلف صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به ادامه آسفالت محور لندی، افزود: طی سنوات گذشته ۳۳ کیلومتر از این محور آسفالت شد که ۱۰ کیلومتر مابقی در چله خدمت آغاز شد که طی هفته‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین آسفالت محور ارمند از مطالبات مستمر مردم منطقه بود که برخی اقدامات انجام شده و امسال پنج کیلومتر دیگر آن آسفالت خواهد شد.

غلامی به رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای استان اشاره کرد و گفت: ۱۳ نقطه حادثه‌خیز در استان وجود داشت که باید طی دو سال اقدامات لازم نسبت به رفع آن‌ها انجام می‌شد، به طوری‌که تعهد سال گذشته ۷ نقطه و مابقی مربوط به سال جاری است.

وی آسفالت روستای مرادآباد شهرستان اردل، توسعه مجتمع‌های بین راهی و کلنگ‌زنی مجتمع بین راهی در محور شهرکرد به چلگرد، آغاز روکش آسفالت محورهای آنتنی روستاهای بخش صمصامی به طول ۶.۵ کیلمتر با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان، آسفالت محور شهرکرد به هفشجان به طول چهار کیلومتر، احداث ساختمان پلیس راه کوهرنگ به مسجد سلیمان، بهشازی مسیر بین روستایی ده‌چشمه به گوشه به طول ۷ کیلومتر، آغاز عملیات اجرایی بهسازی و حذف نقاط پرتصادف مسیر لردگان به فلارد را از جمله اقدامات انجام شده و یا در حال انجام برشمرد.

غلامی در مورد نصب دوربین‌‎های هوشنمد ثبت تخلف در حوزه راه‌های استان، تصریح کرد: دوربین ثبت تخلف در پیچ کارخانه آسفالت در محور خوزستان نصب شد که با این اقدام نهمین دوربین در دولت سیزدهم نصب شد و تعداد دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف در استان به ۴۰ مورد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از آغاز عملیات اجرایی بهسازی و حذف نقاط پر تصادف مسیر لردگان- فلارد خبر داد و گفت: تصادفات منجر به فوت بسیاری در این مسیر اتفاق می‌افتاد گرچه در گذشته بحث چهار خطه این محور مطرح بود که بخشی از آن انجام و به دلیل معارضات رها شد که مجددا در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه حسین مالکی، معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۶۳ شرکت بار در استان، گفت: سالانه به طور متوسط پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن بار توسط ۹۵۰۰ دستگاه کامیون جابجا می‌شود.

وی ادامه داد: سن فرسودگی ناوگان حمل و نقل در استان بالاست به طوری‌که در حال حاضر ۲۴۴۴ دستگاه از ناوگان حمل و نقل فرسوده هستند، از طرفی یک درصد از بار کشور و ۳.۲ درصد از ناوگان کشور مربوط به چهارمحال و بختیاری است و کمبود بار یکی از مشکلات این حوزه است.

مالکی در ادامه با اشاره به فعالیت ۵۰ شرکت مسافربری در استان با ۳۹۸۱ راننده، بیان کرد: ۲۱۰۵ ناوگان در سیستم حمل و نقل استان فعالیت دارند که متاسفانه سیستم حمل و نقل نیز نیز با فرسودگی مواجه بوده و کمبود ناوگان حمل و نقل از مشکلات موجودی به شمار می‌رود، کما اینکه عدم توجیه اقتصادی در بخش مسافر موجب مهاجرت رانندگان شده است، به طوری‌که ۱۳۵ دستگاه اتوبوس فعال در استان وجود دارد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از وجود سه مرکز معاینه فنی در استان خبر داد و افزود: سال گذشته ۳۵ هزار برگ معاینه فنی صدر شد که نسبت به سال ماقبل ان رشد ۱۰ درصدی داشت، همچنین ۵۲۰۰ فقره بار ترافیکی در استان جابجا شد.

همچنین امین قوامی، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته خط‌کشی ۱۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان انجام شد و در سال جاری حدود ۶۰۰ کیلومتر از مسیر راه‌های روستایی استان به صورت امانی خط کشی خواهند شد.

وی اضافه کرد: از نظر تابلوی علائم مشکلی وجود ندارد و در شهرستان‌ها با اولویت محورهای اصلی تکمیل و نصب تابلوی علائم انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار