مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه روستای سید محمد از جمله روستا‌های در معرض خطر است، گفت: نتیجه مطالعات فاز دو حاکی از جابجایی روستا بوده که از سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۱ اتفاقی در این راستا نیفتاده است، اما در سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی آغاز و جابجایی ۱۴۷ واحد باید صورت می‌گرفت که تاکنون عملیات اجرایی حدود ۱۲۲ واحد آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰ 13 June 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، فرشید ریاحی ۲۴ خردادماه در شورای اداری شهرستان لردگان با اشاره به وجود ۲۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان، اظهار کرد: همه این روستا‌ها دارای طرح هادی بوده است، در حقیقت برای ۶۰ درصد از روستا‌ها عملیات اجرای طرح هادی انجام شده است.

وی افزود: طول کل معابر روستایی حدود ۱۷۰۰ کیلومتر بوده که حدود ۴۶۰ کیلومتر آن بهسازی و حدود ۱۳۰۰ کیلومتر باقی مانده است، در حقیقت به طور متوسط هزینه بهسازی هر کیلومتر چهار میلیارد تومان بوده که میزان منابع موردنیاز ۵۴۰۰ میلیارد تومان است تا در بازه زمانی چهار تا پنج سال بهسازی انجام شود.

ریاحی در ادامه با اشاره به شهرک فجر لردگان، تصریح کرد: با توجه به اینکه وسعت و طول معابر در این شهرک بالاست، کما اینکه اعتباری حدود ۹ میلیارد تومان در این شهرک هزینه شده، اما به دلیل گستردگی و وسعت نیاز به عملیات و فعالیت بیشتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه روستای سید محمد از جمله روستا‌های در معرض خطر است، گفت: نتیجه مطالعات فاز دو حاکی از جابجایی روستا بوده که از سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۱ اتفاقی در این راستا نیفتاده است، اما در سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی آغاز و جابجایی ۱۴۷ واحد باید صورت می‌گرفت که تاکنون عملیات اجرایی حدود ۱۲۲ واحد آغاز شده و تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از عملیات اجرایی باقی مانده است که امیدواریم با هدفگذاری صورت گرفته تا پایان فصل کار به اتمام برسند.

وجود بیش از ۱۲ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان لردگان

در ادامه خدایار باقری، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: گرچه از میزان فعالیت چهار خطه لردگان-ایذه راضی نیستم، اما کار در حال انجام است.

وی با اشاره به طرح نهصت ملی مسکن در لردگان، تصریح کرد: ۱۲ هزار و ۳۸۹ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان لردگان هستند، قرعه‌کشی ۲۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت انجام و امروز کلنگ‌زنی صورت می‌گیرد.

باقری گفت: یکی از مشکلات در شهرستان لردگان به لحاظ محدودیت قانونی، تامین زمین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار