استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: قرار شد تبادل علم، تکنولوژی و تجربیات میان دانشگاه ژاپن و شهرکرد و همچنین استان صورت گیرد و از این تبادلات استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰ 13 June 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری ۲۴ خرداد در دیدار با سفیر ژاپن که به شهرکرد سفر کرده است، اظهار کرد: با سفیر ژاپن به توافق رسیدیم که همکاری‌های کشور ژاپن با چهارمحال و بختیاری را افزایش دهیم.

وی با اشاره به استفاده از تکنولوژی و توانایی کشور ژاپن برای توسعه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی مخصوصا تجهیزات، افزود: خوشبختانه یک دستگاه MRI با مشارکت کشور ژاپن و سازمان بهداشت جهانی در یکی از بیمارستان‌های شهرکرد نصب شد که در صورت موفقیت‌آمیز بودن همکاری‌ها توسعه خواهد یافت.

حیدری گفت: موضوع دیگر مباحث حوزه محیط‌زیست، صیانت از محیط زیست و پایداری آبی و صیانت از جنگل مخصوصا بلوط بود که قرار شد از تجربیات یکدیگر در این راستا استفاده شود.

استاندار گفت: قرار شد تبادل علم، تکنولوژی و تجربیات میان دانشگاه ژاپن و شهرکرد و همچنین استان صورت گیرد و از این تبادلات استفاده شود.

تسوکادا تاماکی، سفیر ژاپن در ایران نیز بیان کرد: امروز با استاندار چهارمحال و بختیاری به توافق رسیدیم که همکاری‌های بیش‌تری در زمینه پزشکی وجود دارد و باید از آن‌ها استفاده شود.

وی گفت: تجربه و یا دانش متقابل میان ژاپن و ایران در زمینه کشاورزی، صنایع جنگل و منابع آبی وجود دارد که می‌توان از این امکانات در استان استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار