مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هزینه کردن در بخش کودک و نوجوان در اصل سرمایه‌گذاری است، گفت: رویکرد جدید کانون به نحوی است که از تصدی‌گری به سمت تولی‌گری گام بردارد چراکه کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان متولی برگزاری کارگاه‌ها نیست بلکه متولی کشف استعداد‌ها و افزایش خلاقیت کودک و نوجوان است.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸ 11 June 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری؛ روح‌الله واحد ۲۲ خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شعار امسال کانون «مرکزمحوری، مخاطب‌محوری و نوجوان محوری» است، اظهارکرد: هدف کانون تقویت مراکز در ۲۲ حوزه ثابت در سراسر استان، چهار مرکز سیار و یک مرکز پستی است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در خصوص مخاطب‌محور بودن فعالیت‌های این کانون، بیان کرد: تمامی کودکان و نوجوانان استان، مخاطبان کانون محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه با شروع فعالیت‌های تابستان، کانون به عنوان تنها دستگاه تخصصی دولتی در حوزه کودک و نوجوان مستثنی از برگزاری کارگاه‌ها نیست، عنوان کرد: این نهاد متولی امر برگزاری کارگاه نیست بلکه متولی امر پرورش خلاقیت کودک و نوجوان از طریق برگزاری کارگاه‌ها است.

واحد ادامه داد: چنانچه خانواده‌هایی در طول سال همراهی همیشگی با کانون داشته باشند و فرزندانشان عضو دائمی به مدت یک سال باشند، از تخفیفات ویژه و در صورت عضویت همیشگی استفاده از کلاس‌ها رایگان خواهد بود.

۴۵ کارگاه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند

وی با اشاره به فعالیت ۴۵ کارگاه در کانون پرورش فکری از جمله کاردستی، سفالگری، نقاشی، عکاسی، خوشنویسی، خوانش متون کهن و... ادامه داد: برای اعضایی که به مدت دو سال عضو کانون هستند این کلاس‌ها رایگان است.

واحد با بیان اینکه فعالیت کانون مختص تابستان نیست و این فصل تنها فرصت طلایی برای استفاده کودک و نوجوان از کانون است، بیان کرد: شناسایی استعداد‌ها توسط مربیان در تابستان باعث ادامه‌دار شدن فعالیت کودکان و نوجوانان در پاییز و زمستان می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: استعداد‌های کشف شده به مدت چند سال زیر نظر بهترین اساتید پرورش پیدا می‌کنند.

برگزاری چهار کارگاه مختص نوجوانان در تابستان امسال

وی با بیان اینکه در تابستان جاری چهار کارگاه‌ویژه، مختص نوجوانان اجرا خواهد شد، اضافه کرد: بسیاری از دستگاه‌ها کلاس‌های متعددی برای کودکان دارند و احساس می‌شود قشر نوجوان در این زمینه مورد غفلت واقع شده است و لازم است برای نوجوانان برنامه‌ریزی و رویکرد جدید تعریف شود.

واحد بیان کرد: کلاس‌های جدید با محوریت هوش مصنوعی برای والدین پیش‌بینی و کلاس خبرنگاری برای نخستین بار با همکاری خبرگزاری‌های استان در طول سال برنامه‌ریزی شده است.

وی کارگاه فن بیان، مجری‌گری و تندخوانی را از دیگر کلاس‌های جدید کانون معرفی و عنوان کرد: قرار است در شهرک منظریه مرکز بازی‌های فکری و رایانه‌ای احداث شود.

واحد با بیان اینکه چهار مرکز سیار کانون در سراسر استان واقع شده است، اضافه کرد: این مراکز در لردگان، کوهرنگ، گندمان و شهرکرد فعالیت دارند و تمامی روستا‌های اطراف خود را تحت پوشش قرار می‌دهند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه امکان احداث کانون پرورشی و فکری در تمام روستا‌ها و شهر‌ها وجود ندارد، گفت: رویکرد کانون در سال‌جاری به صورت حمایت‌گری است به طوری که تیم فعالی که داخل روستا هستند حمایت مادی و معنوی را از کانون دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد، اگر فردی در شهر و روستا‌های استان دغدغه پرورش استعداد‌ها در حوزه کودک و نوجوان را دارد از طریق کانون حمایت می‌شود.

واحد با بیان اینکه هزینه کردن در بخش کودک و نوجوان در اصل سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: رویکرد جدید کانون به نحوی است که از تصدی‌گری به سمت تولی‌گری گام بردارد چراکه کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان متولی برگزاری کارگاه‌ها نیست بلکه متولی کشف استعداد‌ها و افزایش خلاقیت کودک و نوجوان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار