مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم اکنون ۶۰۹ رسته شغلی در سامانه مشاغل خانگی بارگذاری شده است، گفت: لازم است دستگاه‌های اجرایی توزیع متوازنی از این رسته‌ها داشته باشند تا غالب تسهیلات به سمت یک یا دو رشته شغلی هدایت نشود.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲ 09 June 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محسن مولوی ۲۰ خردادماه در دومین جلسه کارگروه اشتغال استان در خصوص توزیع اعتبارات مشاغل خانگی استان، اظهار کرد: در سال‌جاری ۱۶۳ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی انواع مشاغل خانگی در مرحله اول به چهارمحال و بختیاری اختصاص و در ۱۲ شهرستان استان توزیع شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نمایندگان شهرستان‌های دوازده‌گانه موظفند اعتبار تخصیص داده شده را به تفکیک دستگاه‌های اجرایی متولی راه‌اندازی مشاغل خانگی شهرستان خود توزیع کنند.

وی در خصوص تفکیک سهم شهرستان‌ها از مجموع ۱۶۳ میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی توضیح داد: شهرکرد ۴۰ میلیارد تومان، بروجن ۱۷ میلیارد تومان، فارسان ۲۰ میلیارد تومان، لردگان ۲۳ میلیارد تومان، اردل هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، کیار هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، سامان شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون، کوهرنگ ۱۱ میلیارد تومان، بن هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، خانمیرزا ۱۰ میلیارد تومان، فلارد هشت میلیارد و ۷۰۰ و فرخشهر سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و مجموعاً ۱۶۳ میلیارد تومان در مرحله اول مشاغل خانگی در استان توزیع شد.

مولوی در خصوص نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی در مجموع ۳۰ درصد تسهیلات را در اختیار دارند که بسیج سازندگی موظف است صرفاً طرح‌های پشتیبان را به شبکه بانکی معرفی کند و کمیته امداد نیز از آن مبلغی که در اختیار دارد ۵۰ درصد سهم مشاغل خانگی مستقر و ۵۰ درصد نیز سهم پشتیبان را پرداخت کند.

مولوی با بیان اینکه در شهرستان‌ها دستگاه‌های اجرایی و شبکه بانکی در نهایت موظفند ۴۰ درصد منابع در اختیار را در حوزه مستقر هزینه کنند و پرونده تشکیل دهند تا پرداخت صورت گیرد، ادامه داد: ۶۰ درصد منابع نیز باید در حوزه پشتیبانی پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه که عملکرد پشتیبان به دلیل ایجاد فرآیند اشتغال پایدار مد نظر است، گفت: به همین علت درصد بیشتری را به حوزه پشتیبان اختصاص داده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم اکنون ۶۰۹ رسته شغلی در سامانه مشاغل خانگی بارگذاری شده است، اضافه کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی توزیع متوازنی از این رسته‌ها داشته باشند تا غالب تسهیلات به سمت یک یا دو رشته شغلی هدایت نشود.

وی در پایان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان‌ها موظفند ظرف یک هفته با حضور فرمانداران جلسات کارگروه اشتغال را هر چه سریع‌تر تشکیل دهند تا پروند‌ها تشکیل و به شبکه بانکی ارسال شود.

همچنین محمدکاظم منزوی معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص مشاغل خانگی استان، اظهار کرد: در سال‌جاری پشتیبان‌های مشاغل خانگی نقش پررنگ‌تری دارند لذا دستگاه‌های اجرایی موظفند به پشتیبان‌ها نگاه ویژه‌تری داشته باشند چراکه اشتغال در بحث پشتیبان‌ها قابل نظارت‌تر است.

معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با تشکر از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ بند الف و ب گفت: بانک‌ها علاوه بر کار‌های عادی خود موظفند به محض ابلاغ تسهیلات، به متقاضیان اعلام کنند، پرونده را تشکیل داده و پرداخت را نیز انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم منتظر ابلاغ بانک در خصوص پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هستند، بیان کرد: بانک‌هایی که تسهیلات به آن‌ها ابلاغ شده موظفند فرآیند را از طریق دستگاه‌های اجرایی با اولویت پرونده‌هایی که از سال گذشته در بانک مانده (۳۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان) و پرداخت نشده آغاز کنند.

منزوی با بیان اینکه دستگاه‌ها موظفند از وزارت‌خانه نتیجه ابلاغ تسهیلات را تا پایان هفته اطلاع دهند، گفت: متقاضیان پس از اعلام از طریق بانک اقدام به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار