رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سامان از افزایش ظرفیت تولید پولت تخم‌گذار در واحد مرغداری این شهرستان به ۱۶۰ هزار قطعه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲ 29 May 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الله رئیسی ۹ خردادماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، با اعلام رضایت از روند جوجه‌ریزی در سال‌جاری در مرغداری مستقر در این شهرستان، اظهار کرد: طبق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و برنامه‌های مدون، جوجه‌ریزی در حوزه مرغ تخمگذار با قوت و جدیت با نظارت شبکه دامپزشکی در شهرستان در حال انجام است و از ۱۲۰ هزار قطعه به ۱۶۰ هزار قطعه افزایش یافت.

وی افزود: در پرورش پولت تخمگذار، جوجه‌های یک‌روزه تخمگذار تا سن سه ماهگی نگهداری و پرورش داده می‌شوند. مرغ‌های مذکور سپس به سالن‌های پرورش تخمگذار انتقال یافته و پس از گذشت ۲ تا ۲.۵ ماه شروع به تخمگذاری می‌کنند.

رئیسی در پایان گفت: مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به دلیل قابلیت خطر احتمالی سرایت آن به انسان و همچنین خسارت‌های گسترده در صنعت طیور و مرغداری‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است که با تلاش کارشناسان شبکه دامپزشکی سامان و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون مورد خاصی از بیماری مشاهده نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار