معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند امیدافزایی است و لذا از مسئولان انتظار می‌رود قول و فعل آنان امیدوارانه باشد تا این امید به مردم و جامعه تسری یابد.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸ 30 May 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محسن حسین‌میرزایی ۱۰ خردادماه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد شهدای والامقام به‌ویژه شهدای خدمت و با تسلیت شهادت مجاهد نستوه آیت‌الله رئیسی، اظهار کرد: در حالی که تمهیدات لازم را برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ۱۴۰۴ آماده می‌کردیم تقدیر بر این قرار گرفت که تیرماه امسال این انتخابات را برپا کنیم.

وی با بیان اینکه ابلاغیه وزارت کشور به استانداری‌ها مبنی بر تشکیل ستاد انتخابات در تاریخ پنجم خردادماه دریافت شد، ادامه داد: در همان‌روز در استانداری چهارمحال و بختیاری این ستاد شکل گرفت و جلسه اول با فرمانداران برگزار شد. همچنین موارد قانونی اعم از جانمایی شعب، انتخاب معتمدین شعب، پشتیبانی و تجهیزات در حال انجام است و تمام تمهیدات را برای برپایی یک انتخابات پرشکوه و در شأن نظام اسلامی خواهیم اندیشید.
حسین‌میرزایی بیان کرد: ۱۱ اسفندماه سال گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار و آبرویی برای استان شد و بر اساس راهبرد‌های امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت که از سوی مقام معظم رهبری برای ما ترسیم شده بود به پیش رفتیم و هر چهار راهبرد در استانمان عملیاتی شد که حاصل برنامه‌ریزی و تلاش همگانی بود.
وی با اشاره به اینکه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه نیز همین چهار راهبرد را در پیش می‌گیریم، تصریح کرد: امروز از ساعت هشت صبح، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه دارد؛ بعد از آن فرایند تأیید نامزد‌ها و تبلیغات پیگیری خواهد شد.
حسین‌میرزایی افزود: برنامه‌ریزی‌ها در خصوص چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت باید هم از سوی ستاد انتخابات استان و هم در شهرستان‌ها از سوی فرمانداران با جدیت پیگیری شود. برای هر چهار راهبرد مردم هم نقش اساسی و محوری را خواهند داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ماده ۲۱ قانون انتخابات، توضیح داد: بر طبق این ماده، تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها موظفند برای برگزاری مطلوب انتخابات با نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات، هیئت‌های اجرایی و فرمانداران و ستاد انتخابات استان را پشتیبانی کنند، لذا از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود این مهم را با جدیت دنبال کنند.
حسین‌میرزایی ادامه داد: یکی از دیگر ماده‌های قابل توجه در قانون انتخابات، رعایت اصل بی‌طرفی مطلق نسبت به نامزد‌های انتخابات است که البته مسئولان و مدیران استان همواره به این مهم توجه داشته‌اند.
وی در خصوص افزایش مشارکت مردم در انتخابات، توضیح داد: اگر خواهان افزایش حضور مردمی در این رویداد مهم سیاسی هستیم باید اعتماد آنان را نسبت به متولیان انتخابات و مدیران جلب کنیم و مردم اعتماد کنند، اعتماد زمانی محقق خواهد شد که مسئولان و کارکنان بی‌طرف باشند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت اصل بی‌طرفی مطلق از جانب مسئولان و مدیران در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اعتماد مردم و افزایش مشارکت در انتخابات زمانی محقق خواهد شد که مسئولان و کارکنان بی‌طرف باشند.

حسین‌میرزایی تأکید کرد: جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند امیدافزایی است و لذا از مسئولان انتظار می‌رود قول و فعل آنان امیدوارانه باشد تا این امید به مردم و جامعه تسری یابد.

اهمیت تدوین پیوست رسانه‌ای برای تمامی پروژه‌های مهم

در ادامه مهران مرادی، مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری با تسلیت شهادت شهدای خدمت به‌ویژه سیدالشهدای خدمت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم عنایت ویژه‌ای به جایگاه روابط عمومی‌ها شده است، اظهار کرد: الزام پیوست رسانه‌ای برای تمامی پروژه‌های مهم یکی از مصوبات دولت بود که این مصوبه در راستای تقویت روابط عمومی‌ها و حوزه اطلاع‌رسانی می‌تواند اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: تصویب اعتبار مشخص برای این پیوست رسانه‌ای نیز مصوب شد و اقدام برای ارتقای حوزه روابط عمومی در وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار دولت قرار داشته است که امیدواریم با اهتمام مدیران این روند ادامه داشته باشد.

مرادی بیان کرد: اصلاح ساختار و تقویت شورای اطلاع‌رسانی استان نیز از دیگر مواردی بوده که در این دولت پیگیری می‌شود. تاکنون پنج مجمع حوزه روابط عمومی‌ها با ریاست استاندار تشکیل شده است که حاکی از اهتمام استاندار به این حوزه است.

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به همت دستگاه‌های اجرایی و اهتمام اهالی رسانه سال گذشته بیش از ۱۰۰ نشست خبری برگزار شد که بر این اساس، یک جدول زمان‌بندی برای دستگاه‌ها مشخص و این نشست‌ها در طول سال برگزار شد. این روند امسال نیز ادامه دارد و گزارش‌های آن از سوی مسئولان روابط عمومی‌ها ارسال می‌شود.

مرادی ادامه داد: همچنین ۷۰ تور بازدید اصحاب رسانه، فعالان فضای مجازی و نخبگان در طی سال گذشته برگزار شد که تلاشی برای معرفی پروژه‌های بزرگ استانی و ملی بود. بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه نیز به‌صورت میدانی و جشن‌های ایام‌الله و مناسبت‌ها از دیگر اقدامات بوده است.

وی در پایان با تأکید بر تقویت حوزه روابط عمومی‌ها به‌ویژه از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی، گفت: تقویت واحد‌های روابط عمومی، پرهیز از ابلاغ‌های متعدد به مدیران روابط عمومی در راستای فراغت بال برای رسیدگی به رسالت اصلی در حوزه اطلاع‌رسانی و استفاده از کارشناسان در کنار نیرو‌های روابط عمومی از جمله مطالباتی است که انتظار می‌رود مدیران اهتمام داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار