نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در انتخابات پیش‌رو نباید فضای رقابتی به شهدای خدمت که الگوی تمام عیار مردم هستند، خدشه‌ای وارد کند.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷ 31 May 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز، ۱۱ خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد، اظهار کرد: دل سپردن به امام رضا (ع) و کمک گرفتن از ایشان رمز رستگاری ما است.

وی با توجه به پیش رو بودن روز دحوالارض گفت: ۲۵ ذی‌القعده روز دحوالارض است و آدابی دارد که باعث عاقبت‌بخیری می‌شود و باید با مراجعه به مفاتیح الجنان، آداب این روز‌ها را انجام دهیم.

نکونام افزود: ماه ذی القعده از ماه‌های حرام خداوند است که در این ماه اجر عبادت مضاعف است و همچنین گناه‌کردن نیز مجازات سنگینی دارد.

وی با اشاره به عواقب گناه وحدت‌شکنی و ایجاد اضطراب در جامعه تصریح کرد: وحدت در جامعه کنونی ما بسیار لازم است و نباید وحدت از بین برود.

نماینده، ولی فقیه در استان، با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی (ره) گفت: بنیانگذار انقلاب در تاریخ توانست انقلابی جهانی به وجود آورد و یک راه جدید را با اتکا به اسلام حقیقی در پیش‌روی بشریت بگذارد.

نکونام افزود: امام خمینی (ره) یک شخصیت حکیم، مدیر و مدبر بود و در هر مسئله‌ای بهترین و درست‌ترین راه‌حل را ارائه می‌دادند و مسایل مختلف بر اساس شرایط مختلف اقدام می‌کردند.

وی صبور بودن و بردباری را از دیگر ویژگی‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران دانست و ادامه داد: امام خمینی (ره) دشمن‌شناس واقعی بود و با بصیرتی که خداوند به ایشان عطا کرده بود دشمن را به خوبی می‌شناخت که باید الگوی همگان قرار گیرد.

نکونام مردم‌شناسی را از دیگر ویژگی‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: ایشان ظرفیت مردم را به خوبی درک کرد و باور به پای کار ماندن مردم بود.

نکونام در ادامه گفت: امام خمینی (ره) اعتقاد به تکلیف‌گرایی داشتند و باور داشت که باید وظیفه الهی، امر به معروف و نهی از منکر و ایستادن در مقابل طاغوت را انجام داد.

نکونام با اشاره به پیش رو بودن سالروز قیام ۱۵ خرداد ماه گفت: قیام ۱۵ خرداد مسئله بسیار مهمی است و امام این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند، لذا شهدای این روز نباید هرگز فراموش شوند چرا که این روز باعث شتاب ثبات یافتن انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: انقلاب مستحکم شده است و بعد از شهادت رئیس‌جمهور دومین مقام رسمی کشور، کوچکترین خللی در امور کشور به وجود نیامد و قانون اساسی به طور کامل اجرا شد.

نکونام تصریح کرد: مقاومت امروز فقط در کشور‌های اسلامی نیست بلکه در دانشگاه‌های آمریکا یعنی خانه دشمن شکل گرفته است و دانشجویان آنان یاری‌گر مردم غزه شدند.

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مجلس دوازدهم باید در قانونگذاری، تفسیر قوانین عادی، اعمال نظارت بر اجرای حسن قوانین، ایجاد وحدت و همدلی وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

وی گفت: در انتخابات پیش‌رو که ناخواسته با این شرایط روبرو شدیم نباید این فضای رقابتی به شهدای خدمت که الگوی تمام عیار در مسائل ایمانی، اعتقادی، خدمت کردن و مردم‌داری شدند، خدشه‌ای وارد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار