مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۱۴۰۳ برای راه اندازی انواع کسب و کار‌های خانگی در استان مبلغ ۱۶۳ میلیارد تومان تسهیلات در مرحله اول به استان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷ 30 May 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محسن مولوی ۱۰ خردادماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص ۱۶۳ میلیارد تومان تسهیلات در مرحله اول به استان، اظهار کرد: این تسهیلات در دو بخش مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان پرداخت می‌شود که در بخش مستقل سقف پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان و در بخش پشتیبان تا سقف چهار میلیاردتومان قابل پرداخت است، کما اینکه نرخ تسهیلات چهار درصد و بازپرداخت تسهیلات پرداختی هفت ساله است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه گفت: کسب و کار‌های خانگی یکی از مهمترین راهکار‌ها برای توسعه کارآفرینی خانوادگی است و از این طریق می‌توان اعضای خانواده را در فعالیت‌های اقتصادی خرد و کوچک مشغول به فعالیت کرد و هر خانه به یک کارگاه اشتغالزایی تبدیل شود.
مولوی افزود: بلافاصله پس از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و گذشت دو ماه از زمان دریافت تسهیلات بر نحوه هزینه کرد تسهیلات نیز نظارت صورت می‌گیرد و چنانچه طرح اشتغالزا فعال نباشد و مجری تسهیلات دریافتی را در غیر از طرح اشتغالزا و برای موضوع دیگری هزینه کند بدون شک تسهیلات پرداختی را برگشت و تسهیلات با نرخ سود آزاد برگشت داده خواهد شد.

مولوی گفت: در سال گذشته بیش از ۶۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی در سطح استان صادر و مبلغ ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۱۸۵۰نفر از متقاضیان راه اندازی انواع مشاغل خانگی در سطح مناطق روستایی و شهری استان پرداخت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار