رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه اندیشه و سیره امام (ره) باید برای همگان به‌ویژه نسل جوان بازبینی و بازگویی شود، گفت: بسیاری از ما رفاه و امنیت امروز را مرهون زحمات امام (ره) و شهدا هستیم، گاه نسبت به توجه به اندیشه‌های ایشان غفلت و ابعاد مختلف شخصیت ایشان را فراموش می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵ 29 May 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، موسی انصاری ۹ خردادماه در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خردادماه با تسلیت شهادت جانسوز رئیس‌جمهور محبوب آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش و با اشاره به اینکه شخصیت بی‌نظیر امام راحل (ره) منشأ برکات فراوانی بوده است، اظهار کرد: شهدای والامقام که جایگاه والایی نزد خداوند دارند خودشان را مرید امام (ره) می‌دانستند و اگر ایشان نبود، اسلام و انقلاب اسلامی در منطقه و جهان عزت و اقتدار امروز را نمی‌یافت.

وی با بیان اینکه اندیشه و سیره امام (ره) باید برای همگان به‌ویژه نسل جوان بازبینی و بازگو شود، ادامه داد: بسیاری از ما رفاه و امنیت امروز را مرهون زحمات امام (ره) و شهدا هستیم، گاه نسبت به توجه به اندیشه‌های ایشان غفلت و ابعاد مختلف شخصیت ایشان را فراموش می‌کنیم.

انصاری تصریح کرد: سالروز ارتحال امام (ره) فرصتی دوباره برای تجدید پیمان با گفتمان و آرمان‌های ایشان است و جا دارد با مسیری که ایشان برای ما ترسیم کرد بیش از پیش آشنا شویم. ایشان در زمانی پا به عرصه نهادند که جهان تحت سلطه غرب و شرق بود، اما آرمان حکومت اسلامی با شعار «نه شرقی و نه غربی» را دنبال کردند که توانستند با راهبری هوشمندانه و مدبرانه، فرهنگ انقلاب اسلامی را نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان اشاعه دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ۱۴ خردادماه و گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در استان، افزود: مراسم محوری بزرگداشت این روز در مرکز استان در روز ۱۳ خردادماه ساعت ۱۰ صبح در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین آقاجان‌پور، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح سخنران این برنامه خواهد بود.

انصاری اضافه کرد: نظیر این مراسم در مراکز شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداری‌ها و در بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های استان برگزار می‌شود و سراسر استان صحنه برپایی ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال امام (ره) خواهد بود.

وی با تصریح اینکه در روز‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ خرداد بسیاری از نقاط استان میزبان برنامه‌های بزرگداشت رحلت امام و قیام ۱۵ خرداد و نیز گرامیداشت یاد شهدای خدمت به‌ویژه سیدالشهدای خدمت آیت‌الله رئیسی خواهند بود بود، توضیح داد: ایشان ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند، زیرا در این روز، فاجعه غمباری در تقویم ایران رقم خورد و جمعی از مدافعان ارزش‌های اسلامی و پیروان مکتب امام خمینی (ره) مظلومانه شهید شدند.

انصاری در پایان برخی انتظارات از اعضای ستاد بزرگداشت برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خردادماه را یادآور شد و گفت: ترسیم، تبلیغ و بازخوانی سیره و اندیشه امام (ره) در برنامه‌های بزرگداشت، بازخوانی ابعاد قیام ۱۵ خرداد و پیوند مردم و روحانیت، برگزاری برنامه‌های بزرگداشت در نمازخانه‌های ادارات، فضاسازی تبلیغی و تبلیغات شهری و روستایی، تولید برنامه‌های قوی محتوایی از سوی رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما با محوریت تبیین خدمات شهدای خدمت از جمله این انتظارات است که شرح وظایف هر دستگاه نیز مشخص شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار