معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت:امروز ایران در بخش رادیو دارو‌ها جزو سه کشور نخست دنیا و در بحث آب سنگین و مشتقات آن به عنوان یک بازیگر شرکت انرژی اتمی را در دنیا معرفی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۶۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲ 05 June 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محمد اسلامی عصر روز سه‌شنبه در یادواره سرداران شهید زال و نجف یوسف‌پور و شهدای ناغان چهارمحال و بختیاری، افزود: انرژی هسته‌ای شکافنده علوم و فنون، شتابنده حرکت مرز دانش علم، ارزش آفرینی این علم و زنجیره ارزشی که به وجود می‌آورد فوق‌العاده و انحصاری است.


وی گفت: محصولاتی که در این بخش است از جمله مشتقات آب سنگین هریک گرم آن چند ۱۰ هزار دلار ارزش دارد به همین دلیل دشمن به دنبال انحصار این علم است.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: این‌ها نمی‌خواهند و اجازه نمی‌دهند هر کشوری به این فناوری دست پیدا کند بنابراین فضا را می‌بندند و نظام تدارکات لجستیکی خود را نیز در همین چارچوب در اختیار آژانس قرار می‌دهند.

وی یادآور شد: بنای استکبار جهانی از همان ابتدا سلب این اختیار از ایران و با ایجاد سد در مسیر پیشرفت این کشور و پرونده سازی و اتهام‌زنی ۲۰ سال مذاکره کردند.

اسلامی با تاکید بر اینکه برجام حاصل ۲۰ سال مذاکره همه دولت‌ها بود، اضافه کرد: آن‌ها تلاش کردند با اتهام زدن به ایران به این صورت پرونده هسته‌ای ایران را ببندند، اما مقاومت ملت ایران و هدایت رهبر معظم انقلاب اجازه نداد این صنعت آسیب ببیند و توانست با وجود فشار‌ها و مزاحمت‌ها به پیشرفت خود ادامه دهد و هدف‌های تعیین شده برسد.

وی اظهار داشت: در دولت سیزدهم سند جامع توسعه راهبردی سازمان انرژی اتمی که سندی ۲۰ ساله است تهیه و در ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ رونمایی شده و برای پیشرفت این صنعت در راستای این سند اقدام شده است.

به گفته اسلامی، تلاش شده فناوری هسته‌ای در همه ابعاد گسترش یابد و این امر در زندگی مردم و اقتصادی ملی تاثیرگذار است.

وی در خصوص فناوری‌های هم‌خانواده فناوری هسته‌ای از جمله پلاسماتراپی و رادیو دارو‌ها گفت: امروز ایران در بخش رادیو دارو‌ها جزو سه کشور نخست دنیا و در بحث آب سنگین و مشتقات آن به عنوان یک بازیگر شرکت انرژی اتمی را در دنیا معرفی می‌کنند.

اسلامی با اشاره به اهمیت پلاسما درمانی در درمان سرطان‌ها افزود: امروز ایران با دسترسی به این دانش و استفاده از فناوری پلاسما درمانی توانسته است زخم‌های ناشی از بیماری دیابت درمان شود.

وی با اشاره به شکست دشمن در خصوص محدودیت ایران اسلامی در بخش دستیابی به فناوری انرژی هسته‌ای ادامه داد: با رهبری‌های مدبرانه رهبر معظم انقلاب و اقدام راهبردی که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید این فناوری را گسترش و تراز کشور را ارتقا دهیم.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که دشمن همیشه با برنامه و نقشه وارد می‌شود، گفت: برای خنثی کردن نقشه و پیشبرد اهداف انقلاب و کشور باید براساس برنامه حرکت کرد.

وی با اشاره به خروج ترامپ از برجام در همان مقطع زمانی گفت: دولت آمریکا در پاسخ به اعتراض اتحادیه اروپا در خصوص خروج آمریکا از برجام، همزمان اعلام کرده بود به طور یقین تا سه ماه آینده نظام جمهوری اسلامی برچیده شده و نیازی به مذاکره نخواهد بود.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در این شرایط مهمترین نقطه خط مقدم این جبهه ارزش پول ملی است، یادآور شد: امروز ایران در حفظ ارزش پول ملی که مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب نیز است به لحاظ سرمایه‌گذاری، توسعه زیرساخت‌ها، پیشرفت در علوم و فنون و در سرفصل‌هایی که به تولید می‌رسد رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و گزارش بانک جهانی در سال ۲۰۲۳ که به صراحت رشد ثابت و پایدار ایران را اعلام کرده گواهی براین مدعا است.

اسلامی اظهار داشت: مهمترین تکلیف، اقدام و رویکردی که امروز باید به بهبود زندگی مردم کمک کند مراقبت از ارزش پول ملی و جهت‌گیری‌هایی که برای مصرف پول صورت می‌گیرد.

رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر مشارکت، حضور با بصیرت و موشکفانه مردم در انتخابات پیش رو افزود: دولت آینده با انتخاب آگاهانه مردم، دولتی با کفایت، خدمت‌گزار و مدبرانه‌ای خواهد بود که بتواند کشور را با اصلاح شاخص‌های اقتصادی از این مرحله عبور و در مسیر پیشرفت قرار دهد.

وی با بیان اینکه اطاعت از، ولی فقیه زیباترین نقطه ارتفاعی ایمان است یادآور شد: امروز باید بیش از هر زمان دیگری از امام راحل یاد کنیم و به دلیل داشتن رهبری آگاه به زمان شاکر خداوند باشیم که با سکان‌داری ایشان در خط الهی، تولید، امامت و ولایت داریم حرکت می‌کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به شصت و یکمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ افزود: این قیام برای معرفی سلطه استکبار بود و امام (ره) پرچم مقابله با استکبار را برافراشت و حقیقت نظام استکباری را معرفی کرد.

وی با بیان اینکه ۶۱ سال پیش امام راحل مساله فلسطین را به عنوان نخستین مساله جهان اسلام معرفی کردند گفت: امروز شاهد جهان‌گیر شدن این مساله مهم و معرفی چهره واقعی رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین جنایتکار هستیم.

آیت الله رئیسی شخصیتی خدمت‌گزار و بی ادعا

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: آیت‌الله رئیسی شخصیتی خدمت‌گزار و بدون ادعا به معنای واقعی کلمه و هر تصمیم ایشان براساس رضای خدا، در راستای مصلحت مردم و در مسیر تحقق امر رهبر معظم انقلاب بود.

اسلامی با اشاره به سفر‌های استانی خادم الرضا (ع)، اظهار داشت: شهید جمهور به معنی واقعی کلمه در راه رسیدگی به مشکلات مردم خستگی‌ناپذیر بود.

وی اضافه کرد: سفر‌های استانی آیت‌الله رئیسی بر اساس مطالعه و برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی شده با رویکرد به نتیجه رساندن طرح‌های نیمه تمام انجام می‌شد.

اسلامی با اشاره به اهتمام آیت‌الله رئیسی به بحث اقدام و عمل در سفر‌های استانی تاکید کرد: سفر‌های استانی شهید جمهور نمایشی نبود بلکه اثرگذار و نتیجه گرا بود.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: استقبال از پیکر شهید جمهور و بدرقه باشکوه مردم بیانگر شناخت و معرفت ملت ایران بود.

وی با اشاره به شخصیت شهید آیت‌الله آل هاشم امام جمعه فقید تبریز یادآور شد: ایشان محبوب قلوب مردم بود و همواره با همه قشر‌ها و سلیقه‌ها معاشرت داشت.

تاثیرگذاری مثبت در بخش دیپلماسی هسته‌ای

اسلامی در خصوص شهید امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: پرونده هسته‌ای ایران یک موضوع مشترکی است که به لحاظ حقوقی، فنی، سیاسی، پیچیدگی تکنولوژی و با عملیات روانی، تحریم، خراب‌کاری، جاسوسی و مسائل امنیتی درگیر و به عنوان پیچیده‌ترین و سخت‌ترین پرونده به صورت مشترک پیش می‌بردیم.

وی اضافه کرد: شهید امیرعبداللهیان بسیار بی ادعا و متعهدانه پرونده پیچیده هسته‌ای را دنبال می‌کرد و در این دوره به معنای حقیقی کلمه تاثیرگذاری مثبتی در بخش دیپلماسی هسته‌ای ایجاد شود.

وی ادامه داد: ایران براساس موازین قانونی با دیپلماسی قوی کار خود را در خصوص پرونده هسته‌ای ایران به لطف الهی پیش بردیم.

دیپلماسی فراموش نشدنی امیرعبداللهیان برای فلسطین

اسلامی با بیان اینکه فلسطین تریبون ندارد گفت: آن چیزی که با بخش سازش ایجاد کردند به جز تضعیف و تحقیر ملت مظلوم فلسطین نتوانست هیچ کاری انجام دهد، اما امیر عبداللهیان توانست یک تنه با حضور در جلسه‌ها و تشکیل کارگروه‌ها، رفت و آمد‌های طاقت فرسا و با کار رسانه‌ای توانست ترکیب فعالیت میدان و دیپلماسی را به معنای واقعی کلمه که زیبنده انقلاب اسلامی است را به نمایش بگذارد و توانست صدای مظلومیت ملت فلسطین را به دنیا مخابره کند.

وی در خصوص شهید مالک رحمتی استاندار تبریز گفت: ایشان فردی بی‌ادعا، خالص و مردمی بود و توانست به قلب‌ها نفوذ کند.

گفتنی است، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز سه‌شنبه به منظور حضور در آیین گرامیداشت رییس جمهور شهید و یارانش و یادواره سرداران شهید زال، نجف یوسف پور و شهدای بخش ناغان به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود.
/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار